Centrum wsparcia klienta 24/7
Dzieje się tak, ponieważ kamera samochodowa nie wykrywa zestawu zasilania hardwire kit. W takim przypadku rozpocznij rozwiązywanie problemów od następujących czynności:
1. Sprawdź, czy kabel hardwire kit jest prawidłowo zainstalowany. Jeśli nie masz doświadczenia w montażu zaleca się skorzystać z profesjonalnych usług. Skorzystaj z naszych partnerskich punktów sprzedażowo – instalacyjnych.
2. Jeżeli używałeś wcześniej swojego zasilacza a problem wystąpił nagle, sprawdź czy połączenie ze skrzynką bezpieczników jest prawidłowe. Podczas jazdy pojawią się wibracje na skutek, których może dojść do poluzowania połączeń.
Może to być spowodowane nieprawidłowym podłączeniem modułu UP02 do instalacji w samochodzie. Może to spowodować, że kamera samochodowa nie przejdzie prawidłowo w tryb nadzoru parkowania po wyłączeniu pojazdu. W tej sytuacji skonsultuj się z profesjonalnym warsztatem w celu wyjaśnienia.
Uwaga: nieprofesjonalne zmiany w obwodzie samochodu mogą prowadzić do awarii akumulatora, a nawet samozapłonu pojazdu i innych poważnych konsekwencji.
Przyczyny tego problemu mogą być następujące:
1. Kamera samochodowa nie ma włączonej funkcji wykrywania kolizji w trybie nadzoru parkowania.
2. W ustawieniach kamery samochodowej ustawienie czułości jest zbyt niskie, możesz spróbować ustawić wyższą czułość (w przypadku pojazdu z dobrym efektem tłumienia podwozia zaleca się ustawienie wysokiej czułości).
3. W czasie upałów temperatura w kabinie pojazdu jest zbyt wysoka, kamera samochodowa wyłącza się automatycznie. Nie będzie w stanie zareagować na zdarzenie kolizyjne. W gorącym sezonie staraj się unikać parkowania pojazdu przez dłuższy czas w bezpośrednim świetle słonecznym.
4. Niski poziom naładowania akumulatora pojazdu uruchamia funkcję ochrony akumulatora, a kamera samochodowa odcina zasilanie. W tej sytuacji należy wybrać odpowiedni próg napięcia zabezpieczającego akumulator, w zależności od stanu akumulatora pojazdu. Jeśli bateria jest używana przez długi czas, należy w odpowiednim czasie wymienić ją na nową.
5. Należy pamiętać, że nawet jeśli kamera jest skonfigurowana z najwyższą czułością wykrywania kolizji, w przypadku lekkich obtarć się o auto np. przez pieszego (kiedy nie dojdzie do wstrząsu) możliwe jest, że wideo z monitoringu parkingu nie zostanie uruchomione. Czujniki G-sensor są bardziej wrażliwe na wibracje spowodowane przez cięższe obiekty (auto, skuter, rower itp.).
Aby rozwiązać problem, można zastosować jedną z następujących metod:
1. Zmniejsz ustawienie czułości wykrywania kolizji, aby włączyć nadzór parkowania.
2. W menu kamery ustaw opóźnienie przejścia w tryb parkingowy na 5 minut.
Możliwe przyczyny są następujące:
1. Niski poziom naładowania akumulatora pojazdu uruchamia funkcję ochrony akumulatora.
2. Kamera samochodowa wyłącza się automatycznie, aby chronić urządzenie przed wysoką temperaturą.
Podłącz poszczególne przewody zestawu do skrzynki bezpieczników w następujący sposób:
1. Podłącz kabel zasilający (czerwony) do zwykłego bezpiecznika elektrycznego o napięciu wyjściowym 12-30 V i prądzie wyjściowym 2,4 wewnątrz skrzynki bezpiecznikowej;
2. Podłącz przewód sygnałowy ACC (żółty) do bezpiecznika ACC wewnątrz skrzynki bezpieczników;
3. Podłączyć przewód uziemiający (czarny) do ujemnego zacisku lub uziemienia/masy skrzynki bezpieczników.
Produkty marki 70mai z oficjalnej polskiej dystrybucji są objęte 24-miesięczną gwarancją dla konsumentów lub 12-miesięczną gwarancją dla przedsiębiorców (zakupów na firmę).
Zdecydowanie warto – produkty kupione z oficjalnej polskiej dystrybucji mają m.in. zapewnione wsparcie techniczne, materiały marketingowe i produktowe, 100% gwarancję oryginalności, gwarancję legalnego źródła pochodzenia produktu, rzetelny serwis realizowany w Polsce oraz informację o nowościach z wyprzedzeniem. Żadna z firm, która nie należy do oficjalnych partnerów, a sprzedaje markę 70mai nie ma dostępu do narzędzi, oprogramowania itp., które są niezbędne do zrealizowania naprawy/gwarancji produktu. Sprawdz czy kupiłeś swój wideorejestrator z oficjalnej dystryucji: https://70mai.pl/sprawdz-urzadzenie/
Nie. Polski dystrybutor sprzętu 70mai, firma Aktro nie prowadzi serwisu towaru kupionego w tego rodzaju serwisach. Pytania i kwestie serwisowe do towaru pozyskanego tą drogą prosimy kierować bezpośrednio do sprzedawcy, u którego nabyli Państwo sprzęt. Tylko zakupy dokonane u naszych oficjalnych partnerów upoważniają do roszczeń serwisowych związanych z wadliwym działaniem urządzeń.
Wszystkie nasze wideorejestratory posiadają wbudowane Wi-Fi, dzięki któremu tworzą swój punkt dostępu tzw. „hotspot” Wi-Fi. W efekcie daje to możliwość połączenia się z urządzeniem celem zmiany poszczególnych ustawień, przeglądaniem i pobieraniem nagrań na swój smartfon oraz robieniem zdjęć rejestratorem. Do tego oczywiście niezbędna jest dedykowana aplikacja 70mai. Sam zasięg modułu Wi-Fi wynosi ok. kilkanaście-kilkadziesiąt metrów od kamery. Ważną informacją jest to, iż ta sieć nie daje możliwości korzystania z Internetu.
Tylne rejestratory RC04 i RC05 mogą służyć jako kamery cofania, ale jedynie w zestawieniu z kamerą w lusterku 70mai S500 i 70mai Wide(Midrive D07). Oba te modele mają dodatkowe przewody do podłączenia się pod światło cofania, dzięki czemu po włączeniu biegu wstecznego mamy automatycznie widok z tylnej kamery.
Wszystkie modele kamer mają określoną optymalną temperaturę pracy w zakresie -10°C ~ 60°C. Sama temperatura przechowywania jest niższa/wyższa niż ten zakres. W przypadkach kiedy temperatura kamery wykracza poza zakres, może wtedy uruchamiać się z małym opóźnieniem, do czasu uzyskania optymalnej temperatury
Tryb parkingowy działa dzięki wbudowanemu czujnikowi wstrząsów. Po wyłączeniu zapłonu/zgaszeniu silnika, kamery przechodzą w tryb parkingowy. Podczas wykrycia wstrząsu poprzez wbudowany czujnik G-sensor rejestrowane jest wideo o długości 1min.
Z doświadczenia wiemy, że najlepiej sprawdza się montaż bezpośrednio za lusterkiem wstecznym mniej więcej na środku szyby, tak aby nie zasłaniała widoczności oraz nie rozpraszała kierowcy. + oinki do yt 70mai polska
Na rynku zdarzają się przypadki urządzeń, których montaż polega na przyklejeniu ich do szyby "na ostro", czyli z wykorzystaniem dwustronnej taśmy. Wiąże się to z późniejszymi trudnościami w demontażu lub pozostawaniem uporczywych do usunięcia fragmentów taśmy na szybie. 70mai postanowiło rozwiązać wspominane wcześniej problemy użytkowników, poprzez zastosowanie specjalnej naklejki elektrostatycznej. W opakowaniach z naszymi wideorejestratorami znajduje się przezroczysta naklejka, która dzięki swoim właściwościom przywiera do powierzchni szyby samochodowej jak magnes. I właśnie od tej naklejki zaczynamy montaż kamery. Przed przyklejeniem naklejki warto oczyścić zaplanowane miejsce montażu płynem do szyb. Dopiero do zamontowanej naklejki elektrostatycznej przyklejamy kamerę. Wsuwamy wideorejestrator w jarzmo (czarny uchwyt) dołączone do opakowania i przyklejamy go w centralnym obszarze naklejki elektrostatycznej. Gotowe
Tylne kamery 70mai posiadają w zestawie przewód o długości ok. 5,5 metra, dzięki któremu podłączamy ją do głównego urządzenia(kamery przedniej) do portu AV/IN.
Niestety na chwilę obecną nie ma możliwości dokupienia dłuższych przewodów zasilania niż te, które są fabrycznym wyposażeniem danego rejestratora. Modele przeznaczone na przód pojazdu mają kabel zasilający około 3,5 metra długości, natomiast kamery tylne około 5,5 metra. Taka długość w zupełności wystarcza do montażu urządzeń 70mai w niemal każdym samochodzie osobowym.
Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest rejestrator z wbudowanym akumulatorem, takie urządzenie po odcięciu zasilania, jest w stanie dokończyć nagrywanie ostatniego filmu, utrzymywać ustawienia daty i godziny bez zasilania oraz w niektórych modelach pracować w trybie parkingowym. Większość rejestratorów dostępnych na rynku wymaga stałego zasilania do normalnego nagrywania, zatem wbudowany akumulator jest dodatkowym atutem w momentach kiedy tego zasilania nie ma. Urządzenia z wbudowaną baterią uruchamiają się w ciągu paru sekund, natomiast te z kondensatorem w nielicznych przypadkach nawet po paru minutach od podłączenia zasilania. Jest to bardzo ważne zwłaszcza w trybie parkingowym, kiedy rejestrator miałby nagrać sprawcę kolizji przed jego ucieczką. Największą wadą kamer z wbudowanym kondensatorem jest fakt, że zupełnie nie działają bez zewnętrznego źródła zasilania. Po dłuższym czasie bez zasilania tracimy ustawienia daty, godziny itp.
Tylne kamery 70mai posiadają w zestawie przewód o długości ok. 5,5 metra, dzięki któremu podłączamy ją do głównego urządzenia(kamery przedniej) do portu AV/IN.
Kamery 70mai obsługują karty microSD minimum 10 klasy. Jednakże ze względu na bardzo dużą ilość producentów jak i marek kart klasa klasie nie równa. Z naszego doświadczenia wiemy, że najlepiej sprawują się karty Samsung EVO Plus, Samsung PRO Endurance oraz Sandisk High Endurance, najlepiej te z oznaczeniem U3/V30. Warto też zwrócić uwagę na obsługiwane minimalne i maksymalne pojemności kart poprzez poszczególne modele kamer.
Tak zdecydowanie warto, gdyż takie karty są dedykowane do pracy w urządzeniach monitorujących/ rejestrujących w tym kamerach samochodowych. Karty pamięci wyprodukowane w takiej technologii, gwarantują większą trwałość i maksymalną ilość cykli zapisu danych w porównaniu do standardowych kart. Warto też zwrócić uwagę, iż przeważnie warunki gwarancji producentów na "standardowe" karty pamięci nie obejmują ich zastosowania w urządzeniach rejestrujących (w tym wideorejestratorach).
Rejestratory 70mai mają wbudowany akumulator, jednakże służy on jedynie do pracy w trybie parkingowym w modelach (Midrive D02, D08) oraz do podtrzymania ustawień daty, godziny w momentach, kiedy urządzenie jest pozbawione zasilania. Zatem nie ma możliwości nagrywania jazdy na wbudowanej baterii.
Jeżeli wyświetli się komunikat „Low battery”, zaleca się zabranie rejestratora do domu, podłączenie go poprzez kabel microUSB i ładowarkę sieciową o parametrach (5V i minimum 2A) na kilka godzin, celem naładowania wbudowanego akumulatora. Przyczyną takiego komunikatu są bardzo krótkie trasy, które pokonujemy samochodem, przez co wbudowany akumulator bardziej się zużywa niż ładuje.
Po pierwsze sformatuj kartę pamięci w urządzeniu, następnie sprawdź poprawność działania rejestratora z inną kartą microSD. Jeżeli problem dalej występuje sprawdź inne źródło zasilania. Ostatecznie przywróć ustawienia fabryczne kamery lub wykonaj aktualizację oprogramowania – jeżeli występuje nowsza jego wersja.
Aktualizacja oprogramowania jest możliwa po uprzedniej konfiguracji kamery i dodaniu jej do aplikacji na swoim smartfonie. Aby dokonać aktualizacji należy:
• uruchomić aplikację 70mai na smartfonie;
• kliknąć ikonkę w lewym górnym rogu;
• kliknąć „moje urządzenia/my devices”;
• wybrać kamerę którą chcemy zaktualizować;
• następnie wybrać na samym dole "aktualizacja oprogramowania układowego/ firmware update " jeżeli będzie dostępna nowsza to pokaże się opcja na dole ekranu "pobierz/download", pobieramy ją;
• następnie udać do samochodu, włączyć zasilanie/stacyjkę aby uruchomić kamerę, potem łączymy się z kamerą poprzez hotspot wifi - przy połączeniu na aplikacji pojawi się informacja, czy chcemy pchnąć "push" aktualizację na kamerze – potwierdzamy;
• na kamerze pokaże się komunikat o przyjmowaniu aktualizacji, w trakcie tego procesu trzeba zapewnić kamerze stałe zasilanie, przerwanie zasilania może trwale uszkodzić urządzenie;
• po aktualizacji pokaże się komunikat, że zaktualizowano poprawnie i kamera uruchomi się ponownie Dodac video z aktualizacji
Kąt widzenia/nagrywania obiektywu jest jednym z ważnych, ale nie najważniejszym parametrem. W większości naszych kamer ten kąt wynosi minimum 140°. Optymalną wartością jest zakres 130-150°, jednakże warto też zwrócić uwagę, że zbyt duży kąt, może powodować efekt rozmytego/zaokrąglonego obrazu na skrajnych krawędziach. Bardzo często inni producenci zawyżają ten parametr w swoich specyfikacjach.
Tak wszystkie wideorejestratory 70mai obsługują kodek H.264, natomiast kodek H.265 jest obsługiwany przez prawie wszystkie modele za wyjątkiem modeli LITE (Midrive D08) i 1S (Midrive D06). W niektórych modelach funkcja ta występuje pod nazwą „compression ratio” lub „video coding”, gdzie „high compression” czyli wysoka kompresja oznacza kodek H.265. Analogicznie opcja „low compression” oznacza niską kompresję czyli kodek H.264.
W przypadku kiedy urządzenie będzie użytkowane w Polsce to zalecamy ustawienie 50Hz. W przypadku ustawienia 60Hz na nagraniach po zmroku i z nocy może być widoczny efekt migoczących lamp na ulicach. Częstotliwość 60Hz dedykowana jest do krajów Ameryki Północnej i Południowej.
Rozwinięcie skrótu brzmi Wide Dynamic Range i oznacza szeroki zakres dynamiczny. Mówiąc w skrócie funkcja umożliwia uzyskanie lepszego kontrastu obrazu/wideo w momentach słabego lub zbyt silnego naświetlenia.
Tryb HDR, którego pełna nazwa brzmi High Dynamic Range. Funkcja ta ma na celu zwiększenie różnicy pomiędzy jasnymi, a ciemnymi tonami barw. Skutkiem tego jest uwidocznienie poszczególnych detali i nadanie kolorom bardziej żywej barwy, w tym zwiększenie czytelności tablic rejestracyjnych na nagraniach.
Dioda kontrolna stanu kamery może świecić w 3 kolorach: zielonym, niebieskim, czerwonym. Zielony oznacza, że kamera działa poprawnie i są nagrywane wideo. Niebieski oznacza stan czuwania, występuje on w trakcie konfiguracji kamery, zmian ustawień, w tym stanie nie są zapisywane nagrania. Natomiast czerwony kolor oznacza błąd nagrywania lub błąd rejestratora.
Z naszego doświadczenia i wewnętrznych testów wynika, że przyciemniona tylna szyba wpływa bardzo mało lub praktycznie wcale na jakość nagrań.
Tak jak najbardziej jest możliwa taka opcja, w zależności od własnej potrzeby możemy ustawić zapisywanie takich danych jak i zupełnie je wyłączyć.
Moduł GPS w rejestratorach pozwala na pomiar i zapis bieżącej prędkości samochodu, jego współrzędnych geograficznych oraz automatyczną synchronizację daty/godziny w kamerze. Opcję zapisu prędkości/lokalizacji można włączyć lub wyłączyć według własnych preferencji w urządzeniu.
ADAS jest to system wspomagający kierowcę w trakcie jazdy. W rejestratorach 70mai są to m.in. ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganie przed zbliżaniem się do poprzedzającego nas pojazdu oraz informowanie o ruchu pojazdu znajdującego się przed nami(np. na światłach). Dodatkową funkcją i nowością jest funkcja wykrywania pieszego/rowerzysty dostępna w modelu M500. Niestety nie wszystkie modele mają tą funkcję wbudowaną. Do uruchomienia tych funkcji niezbędna jest kalibracja, do której trzeba odpowiednio umiejscowić rejestrator i dopasować kąt obiektywu względem jezdni. Podczas samej kalibracji należy jechać z prędkością min. 20km/h po jezdni z widocznymi pasami ruchu.