Centrum wsparcia klienta 24/7
Dzieje się tak, ponieważ kamera samochodowa nie wykrywa zestawu zasilania hardwire kit. W takim przypadku rozpocznij rozwiązywanie problemów od następujących czynności:
1. Sprawdź, czy kabel hardwire kit jest prawidłowo zainstalowany. Jeśli nie masz doświadczenia w montażu zaleca się skorzystać z profesjonalnych usług. Skorzystaj z naszych partnerskich punktów sprzedażowo – instalacyjnych.
2. Jeżeli używałeś wcześniej swojego zasilacza a problem wystąpił nagle, sprawdź czy połączenie ze skrzynką bezpieczników jest prawidłowe. Podczas jazdy pojawią się wibracje na skutek, których może dojść do poluzowania połączeń.
Adapter zasilania/hardwire kit jest używany przez kamerę samochodową w scenariuszu bezpieczeństwa parkowania i odgrywa następującą rolę:
– Adapter pobiera energię elektryczną z akumulatora pojazdu, aby utrzymać stałe zasilanie kamery.
– Gdy napięcie akumulatora pojazdu spadnie do ustawionego progu, zasilanie modułu zostanie odcięte, aby zapobiec rozładowaniu akumulatora.
Adapter zasilania/hardwire kit 70mai UP03 (złącze zasilania USB typu C). Ten model nie obsługuje połączenia sieciowego 4G. Jeśli wybierzesz ten model, kamera nie będzie w stanie natychmiast powiadomić Cię o uruchomieniu trybu parkingowego, a jedynie przypomnieć o użyciu telefonu komórkowego w celu uzyskania dostępu do kamery.
Kabel do nadzoru parkowania UP03 ma 1 jeden stopień ochrony napiecia akumulatora tj 11,8V.
Jest to wynikiem nieprawidłowego podłączenia adaptera zasilania w skrzynce bezpieczników pojazdu. Może to prowadzić do nieprawidłowego przejścia kamery w tryb parkingowy po wyłączeniu pojazdu. W tej sytuacji zaleca się skonsultowanie się z warsztatem samochodowym.
Uwaga: nieprofesjonalne zmiany w obwodzie samochodowym mogą prowadzić do awarii akumulatora, a nawet samozapłonu pojazdu i innych poważnych konsekwencji.
Przyczyny tego problemu mogą być następujące:
1. W ustawieniach kamery, ustawienie czułości wykrywania kolizji jest zbyt niskie, można spróbować ustawić wyższą czułość (dla pojazdu z dobrym efektem tłumienia podwozia, zaleca się ustawienie wysokiej czułości).
2. Podczas upałów, gdy temperatura w kabinie pojazdu jest zbyt wysoka, kamera automatycznie wyłącza się w celu ochrony urządzenia, nie będzie w stanie zareagować na zdarzenie kolizji. Można zastosować folię termoizolacyjną na przedniej szybie, aby rozwiązać ten problem i unikać parkowania pojazdu w bezpośrednim świetle słonecznym przez długi czas w gorącym sezonie.
3. Niski poziom naładowania akumulatora pojazdu uruchamia funkcję ochrony akumulatora. Zasilanie jest odcinane przez kamerę. W takiej sytuacji należy wybrać odpowiedni próg napięcia ochrony akumulatora w zależności od jego stanu. Jeśli bateria jest używana przez długi czas i zestarzała się, należy ją wymienić na nową. Ponadto częste uruchamianie pojazdu w krótkim czasu (np. kilka kolejnych jazd na krótkich dystansach) doprowadzi do niewystarczającego naładowania akumulatora, co spowoduje, że funkcja ochrony akumulatora uruchomi się wkrótce po wyłączeniu auta.
4. Jest to wynikiem nieprawidłowego podłączenia adaptera zasilania/hardwire kitu. Może to spowodować wyłączenie kamery, gdy zasilanie zostanie odcięte. W tej sytuacji zaleca się skonsultowanie się z profesjonalnym warsztatem samochodowym w celu wyjaśnienia sposobu okablowania pojazdu.
(Uwaga: nieprofesjonalne zmiany w obwodzie samochodowym mogą prowadzić do awarii akumulatora, a nawet samozapłonu pojazdu i innych poważnych konsekwencji).
5. Należy pamiętać, że nawet jeśli kamera jest skonfigurowana z najwyższą czułością wykrywania kolizji, w przypadku lekkich obtarć się o auto np. przez pieszego (kiedy nie dojdzie do wstrząsu) możliwe jest, że wideo z monitoringu parkingu nie zostanie uruchomione. Czujniki G-sensor są bardziej wrażliwe na wibracje spowodowane przez cięższe obiekty (auto, skuter, rower itp.).
Detekcja ruchu obsługuje 3 ustawienia czułości: wysoka/średnia/niska.
Różnica między każdym stopniem czułości polega na ocenie rozpoznawania kolizji, im wyższe ustawienie czułości, tym niższa wartość progowa dla określenia kolizji.
Aby rozwiązać problem, można zastosować jedną z następujących metod:
1. Zmniejsz ustawienie czułości wykrywania kolizji, aby włączyć nadzór parkowania.
2. W zasadach reagowania na kolizje w ramach nadzoru parkingowego ustaw opóźnienie 5 minut przed reakcją.
Jeśli włączyłeś funkcję wykrywania ruchu w ustawieniach kamery. Gdy pojazd wyłączy się i wejdzie w tryb parkingowy, kamera będzie kontynuować nagrywanie, a wbudowany algorytm sztucznej inteligencji będzie nadal analizować scenę w polu widzenia.
Jeśli algorytm ustali, że poziom zagrożenia dla pojazdu ze strony poruszającego się obiektu osiągnął poziom wymagający nagrywania, kamera rozpocznie nagrywanie 30-sekundowego filmu, który zostanie zapisany.
Uwaga: Początkowy algorytm wykrywania ruchu może rozpoznawać tylko obiekty w kształcie człowieka, a kolejne aktualizacje dodadzą rozpoznawanie wszystkich typów pojazdów (w tym pojazdów niezmotoryzowanych).
Detekcja ruchu obsługuje 4 ustawienia czułości: ultra wysoka/wysoka/średnia/niska.
Różnica pomiędzy stopniami czułości polega na rozpoznaniu „podejrzanej sceny”. Im wyższe ustawienie czułości, tym łagodniejszy algorytm AI sprawdza wygląd podejrzanych obiektów i tym mniejsze są wymagania dotyczące czasu przebywania obiektów w polu widzenia.
Uwaga: kamera „uczy się” rozpoznawać obrazy i obiekty, które znajdują się w polu widzenia kamery, dlatego parametry algorytmu takie jak czas przebywania podejrzanych obiektów w polu widzenia nie są wartościami stałymi i dlatego nie mogą być ustawiane przez użytkownika.
Nie, nie będzie. W przeciwieństwie do powszechnie stosowanej w branży metody wykrywania ruchu opartej na porównaniu klatek, wbudowany algorytm obrazowania tego modelu dokona inteligentnej oceny sceny w polu widzenia. Zaś nagranie wideo z monitoringu parkowania będzie naprawdę wyzwalane, jeśli poziom zagrożenia jest wystarczająco duży; może to znacznie zmniejszyć liczbę bezużytecznych scen aktywności, które powodują nagrywanie wideo z monitoringu parkingowego, dzięki czemu funkcja wykrywania ruchu jest naprawdę praktyczna w gęsto zaludnionych obszarach.
Np. algorytm nie ocenia scen przedstawiających przyjeżdżające i odjeżdżające pojazdy/ludzi jako groźne, ale tylko wtedy, gdy określone podejrzane obiekty pozostają widoczne wystarczająco długo i wystarczająco blisko pojazdu.
Ponadto, jeśli ten sam poruszający się obiekt pozostaje w polu widzenia przez dłuższy czas, zostaną wyzwolone co najwyżej dwa kolejne zdarzenia nagrywania wideo z monitoringu parkowania, a kamera samochodowa będzie wówczas aktywnie ignorować obiekt, aby uniknąć wielokrotnego nagrywania wideo z monitoringu parkowania. z bardzo niską wartością lub bez niej.
Możliwe przyczyny są następujące,
1. Niski poziom naładowania akumulatora pojazdu uruchamia funkcję ochrony akumulatora adaptera zasilania/hardwire kitu, a kamera odcina zasilanie. W takiej sytuacji można uruchomić pojazd aby w pełni naładować akumulator, a następnie wyłączyć silnik, aby kontynuować fotografowanie poklatkowe. Jeśli akumulator się starzeje, należy w odpowiednim czasie wymienić go na nowy.
2. Kamera wyłącza się automatycznie, aby chronić urządzenie przed wysoką temperaturą. W takiej sytuacji można nałożyć folię termoizolacyjną na szybę samochodu i unikać parkowania pojazdu w bezpośrednim świetle słonecznym przez długi czas w gorącym sezonie. Przy dużych upałach zostawiając auto na słońcu zalecamy zdjąć kamerę z szyby lub odłączyć od niej zasilanie. Gdy kamera jest pozostawiona w aucie, to momencie powrotu schłodzić wnętrze pojazdu.
3. Kamera uruchamia nagrywanie wideo z monitoringu parkingu lub użytkownik steruje kamerą, aby zdalnie nagrywać wideo za pośrednictwem 4G, co spowoduje przerwanie zdjęć poklatkowych. Po zakończeniu nagrywania zdjęcia poklatkowe będą kontynuowane i zapisywane jako nowy klip.
Jeśli wyposażysz kamerę samochodową w kabel 4G do parkowania i nadzoru parkowania, a urządzenie jest prawidłowo podłączone do sieci, po wyłączeniu pojazdu możesz wejść na stronę „Ustawienia zdalne” na stronie „Zdalny nadzór” w aplikacji mobilnej, aby przełączyć stan włączenia/wyłączenia funkcji monitorowania parkowania z wykrywaniem kolizji/fotografii poklatkowej.
Uwaga: Możesz kliknąć przycisk „Działa natychmiast”, aby natychmiast włączyć/wyłączyć stan tych funkcji; możesz także wyjść ze strony „Ustawienia zdalne” bezpośrednio po włączeniu/wyłączeniu, a następnie, gdy Twój telefon komórkowy opuści stronę „Zdalny nadzór” na 5 minut, stan włączenia/wyłączenia tych funkcji zostanie automatycznie przełączony zgodnie z Twoimi ustawieniami .
Produkty marki 70mai z oficjalnej polskiej dystrybucji są objęte 24-miesięczną gwarancją dla konsumentów lub 12-miesięczną gwarancją dla przedsiębiorców (zakupów na firmę).
Zdecydowanie warto – produkty kupione z oficjalnej polskiej dystrybucji mają m.in. zapewnione wsparcie techniczne, materiały marketingowe i produktowe, 100% gwarancję oryginalności, gwarancję legalnego źródła pochodzenia produktu, rzetelny serwis realizowany w Polsce oraz informację o nowościach z wyprzedzeniem. Żadna z firm, która nie należy do oficjalnych partnerów, a sprzedaje markę 70mai nie ma dostępu do narzędzi, oprogramowania itp., które są niezbędne do zrealizowania naprawy/gwarancji produktu. Sprawdz czy kupiłeś swój wideorejestrator z oficjalnej dystryucji: https://70mai.pl/sprawdz-urzadzenie/
Nie. Polski dystrybutor sprzętu 70mai, firma Aktro nie prowadzi serwisu towaru kupionego w tego rodzaju serwisach. Pytania i kwestie serwisowe do towaru pozyskanego tą drogą prosimy kierować bezpośrednio do sprzedawcy, u którego nabyli Państwo sprzęt. Tylko zakupy dokonane u naszych oficjalnych partnerów upoważniają do roszczeń serwisowych związanych z wadliwym działaniem urządzeń.
Wszystkie nasze wideorejestratory posiadają wbudowane Wi-Fi, dzięki któremu tworzą swój punkt dostępu tzw. „hotspot” Wi-Fi. W efekcie daje to możliwość połączenia się z urządzeniem celem zmiany poszczególnych ustawień, przeglądaniem i pobieraniem nagrań na swój smartfon oraz robieniem zdjęć rejestratorem. Do tego oczywiście niezbędna jest dedykowana aplikacja 70mai. Sam zasięg modułu Wi-Fi wynosi ok. kilkanaście-kilkadziesiąt metrów od kamery. Ważną informacją jest to, iż ta sieć nie daje możliwości korzystania z Internetu.
Tylne rejestratory RC04 i RC05 mogą służyć jako kamery cofania, ale jedynie w zestawieniu z kamerą w lusterku 70mai S500 i 70mai Wide(Midrive D07). Oba te modele mają dodatkowe przewody do podłączenia się pod światło cofania, dzięki czemu po włączeniu biegu wstecznego mamy automatycznie widok z tylnej kamery.
Wszystkie modele kamer mają określoną optymalną temperaturę pracy w zakresie -10°C ~ 60°C. Sama temperatura przechowywania jest niższa/wyższa niż ten zakres. W przypadkach kiedy temperatura kamery wykracza poza zakres, może wtedy uruchamiać się z małym opóźnieniem, do czasu uzyskania optymalnej temperatury
Tryb parkingowy działa dzięki wbudowanemu czujnikowi wstrząsów. Po wyłączeniu zapłonu/zgaszeniu silnika, kamery przechodzą w tryb parkingowy. Podczas wykrycia wstrząsu poprzez wbudowany czujnik G-sensor rejestrowane jest wideo o długości 1min.
Z doświadczenia wiemy, że najlepiej sprawdza się montaż bezpośrednio za lusterkiem wstecznym mniej więcej na środku szyby, tak aby nie zasłaniała widoczności oraz nie rozpraszała kierowcy. + oinki do yt 70mai polska
Na rynku zdarzają się przypadki urządzeń, których montaż polega na przyklejeniu ich do szyby "na ostro", czyli z wykorzystaniem dwustronnej taśmy. Wiąże się to z późniejszymi trudnościami w demontażu lub pozostawaniem uporczywych do usunięcia fragmentów taśmy na szybie. 70mai postanowiło rozwiązać wspominane wcześniej problemy użytkowników, poprzez zastosowanie specjalnej naklejki elektrostatycznej. W opakowaniach z naszymi wideorejestratorami znajduje się przezroczysta naklejka, która dzięki swoim właściwościom przywiera do powierzchni szyby samochodowej jak magnes. I właśnie od tej naklejki zaczynamy montaż kamery. Przed przyklejeniem naklejki warto oczyścić zaplanowane miejsce montażu płynem do szyb. Dopiero do zamontowanej naklejki elektrostatycznej przyklejamy kamerę. Wsuwamy wideorejestrator w jarzmo (czarny uchwyt) dołączone do opakowania i przyklejamy go w centralnym obszarze naklejki elektrostatycznej. Gotowe
Tylne kamery 70mai posiadają w zestawie przewód o długości ok. 5,5 metra, dzięki któremu podłączamy ją do głównego urządzenia(kamery przedniej) do portu AV/IN.
Niestety na chwilę obecną nie ma możliwości dokupienia dłuższych przewodów zasilania niż te, które są fabrycznym wyposażeniem danego rejestratora. Modele przeznaczone na przód pojazdu mają kabel zasilający około 3,5 metra długości, natomiast kamery tylne około 5,5 metra. Taka długość w zupełności wystarcza do montażu urządzeń 70mai w niemal każdym samochodzie osobowym.
Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest rejestrator z wbudowanym akumulatorem, takie urządzenie po odcięciu zasilania, jest w stanie dokończyć nagrywanie ostatniego filmu, utrzymywać ustawienia daty i godziny bez zasilania oraz w niektórych modelach pracować w trybie parkingowym. Większość rejestratorów dostępnych na rynku wymaga stałego zasilania do normalnego nagrywania, zatem wbudowany akumulator jest dodatkowym atutem w momentach kiedy tego zasilania nie ma. Urządzenia z wbudowaną baterią uruchamiają się w ciągu paru sekund, natomiast te z kondensatorem w nielicznych przypadkach nawet po paru minutach od podłączenia zasilania. Jest to bardzo ważne zwłaszcza w trybie parkingowym, kiedy rejestrator miałby nagrać sprawcę kolizji przed jego ucieczką. Największą wadą kamer z wbudowanym kondensatorem jest fakt, że zupełnie nie działają bez zewnętrznego źródła zasilania. Po dłuższym czasie bez zasilania tracimy ustawienia daty, godziny itp.
Tylne kamery 70mai posiadają w zestawie przewód o długości ok. 5,5 metra, dzięki któremu podłączamy ją do głównego urządzenia(kamery przedniej) do portu AV/IN.
Kamery 70mai obsługują karty microSD minimum 10 klasy. Jednakże ze względu na bardzo dużą ilość producentów jak i marek kart klasa klasie nie równa. Z naszego doświadczenia wiemy, że najlepiej sprawują się karty Samsung EVO Plus, Samsung PRO Endurance oraz Sandisk High Endurance, najlepiej te z oznaczeniem U3/V30. Warto też zwrócić uwagę na obsługiwane minimalne i maksymalne pojemności kart poprzez poszczególne modele kamer.
Tak zdecydowanie warto, gdyż takie karty są dedykowane do pracy w urządzeniach monitorujących/ rejestrujących w tym kamerach samochodowych. Karty pamięci wyprodukowane w takiej technologii, gwarantują większą trwałość i maksymalną ilość cykli zapisu danych w porównaniu do standardowych kart. Warto też zwrócić uwagę, iż przeważnie warunki gwarancji producentów na "standardowe" karty pamięci nie obejmują ich zastosowania w urządzeniach rejestrujących (w tym wideorejestratorach).
Rejestratory 70mai mają wbudowany akumulator, jednakże służy on jedynie do pracy w trybie parkingowym w modelach (Midrive D02, D08) oraz do podtrzymania ustawień daty, godziny w momentach, kiedy urządzenie jest pozbawione zasilania. Zatem nie ma możliwości nagrywania jazdy na wbudowanej baterii.
Jeżeli wyświetli się komunikat „Low battery”, zaleca się zabranie rejestratora do domu, podłączenie go poprzez kabel microUSB i ładowarkę sieciową o parametrach (5V i minimum 2A) na kilka godzin, celem naładowania wbudowanego akumulatora. Przyczyną takiego komunikatu są bardzo krótkie trasy, które pokonujemy samochodem, przez co wbudowany akumulator bardziej się zużywa niż ładuje.
Po pierwsze sformatuj kartę pamięci w urządzeniu, następnie sprawdź poprawność działania rejestratora z inną kartą microSD. Jeżeli problem dalej występuje sprawdź inne źródło zasilania. Ostatecznie przywróć ustawienia fabryczne kamery lub wykonaj aktualizację oprogramowania – jeżeli występuje nowsza jego wersja.
Aktualizacja oprogramowania jest możliwa po uprzedniej konfiguracji kamery i dodaniu jej do aplikacji na swoim smartfonie. Aby dokonać aktualizacji należy:
• uruchomić aplikację 70mai na smartfonie;
• kliknąć ikonkę w lewym górnym rogu;
• kliknąć „moje urządzenia/my devices”;
• wybrać kamerę którą chcemy zaktualizować;
• następnie wybrać na samym dole "aktualizacja oprogramowania układowego/ firmware update " jeżeli będzie dostępna nowsza to pokaże się opcja na dole ekranu "pobierz/download", pobieramy ją;
• następnie udać do samochodu, włączyć zasilanie/stacyjkę aby uruchomić kamerę, potem łączymy się z kamerą poprzez hotspot wifi - przy połączeniu na aplikacji pojawi się informacja, czy chcemy pchnąć "push" aktualizację na kamerze – potwierdzamy;
• na kamerze pokaże się komunikat o przyjmowaniu aktualizacji, w trakcie tego procesu trzeba zapewnić kamerze stałe zasilanie, przerwanie zasilania może trwale uszkodzić urządzenie;
• po aktualizacji pokaże się komunikat, że zaktualizowano poprawnie i kamera uruchomi się ponownie Dodac video z aktualizacji
Kąt widzenia/nagrywania obiektywu jest jednym z ważnych, ale nie najważniejszym parametrem. W większości naszych kamer ten kąt wynosi minimum 140°. Optymalną wartością jest zakres 130-150°, jednakże warto też zwrócić uwagę, że zbyt duży kąt, może powodować efekt rozmytego/zaokrąglonego obrazu na skrajnych krawędziach. Bardzo często inni producenci zawyżają ten parametr w swoich specyfikacjach.
Tak wszystkie wideorejestratory 70mai obsługują kodek H.264, natomiast kodek H.265 jest obsługiwany przez prawie wszystkie modele za wyjątkiem modeli LITE (Midrive D08) i 1S (Midrive D06). W niektórych modelach funkcja ta występuje pod nazwą „compression ratio” lub „video coding”, gdzie „high compression” czyli wysoka kompresja oznacza kodek H.265. Analogicznie opcja „low compression” oznacza niską kompresję czyli kodek H.264.
W przypadku kiedy urządzenie będzie użytkowane w Polsce to zalecamy ustawienie 50Hz. W przypadku ustawienia 60Hz na nagraniach po zmroku i z nocy może być widoczny efekt migoczących lamp na ulicach. Częstotliwość 60Hz dedykowana jest do krajów Ameryki Północnej i Południowej.
Rozwinięcie skrótu brzmi Wide Dynamic Range i oznacza szeroki zakres dynamiczny. Mówiąc w skrócie funkcja umożliwia uzyskanie lepszego kontrastu obrazu/wideo w momentach słabego lub zbyt silnego naświetlenia.
Tryb HDR, którego pełna nazwa brzmi High Dynamic Range. Funkcja ta ma na celu zwiększenie różnicy pomiędzy jasnymi, a ciemnymi tonami barw. Skutkiem tego jest uwidocznienie poszczególnych detali i nadanie kolorom bardziej żywej barwy, w tym zwiększenie czytelności tablic rejestracyjnych na nagraniach.
Dioda kontrolna stanu kamery może świecić w 3 kolorach: zielonym, niebieskim, czerwonym. Zielony oznacza, że kamera działa poprawnie i są nagrywane wideo. Niebieski oznacza stan czuwania, występuje on w trakcie konfiguracji kamery, zmian ustawień, w tym stanie nie są zapisywane nagrania. Natomiast czerwony kolor oznacza błąd nagrywania lub błąd rejestratora.
Z naszego doświadczenia i wewnętrznych testów wynika, że przyciemniona tylna szyba wpływa bardzo mało lub praktycznie wcale na jakość nagrań.
Tak jak najbardziej jest możliwa taka opcja, w zależności od własnej potrzeby możemy ustawić zapisywanie takich danych jak i zupełnie je wyłączyć.
Moduł GPS w rejestratorach pozwala na pomiar i zapis bieżącej prędkości samochodu, jego współrzędnych geograficznych oraz automatyczną synchronizację daty/godziny w kamerze. Opcję zapisu prędkości/lokalizacji można włączyć lub wyłączyć według własnych preferencji w urządzeniu.
ADAS jest to system wspomagający kierowcę w trakcie jazdy. W rejestratorach 70mai są to m.in. ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganie przed zbliżaniem się do poprzedzającego nas pojazdu oraz informowanie o ruchu pojazdu znajdującego się przed nami(np. na światłach). Dodatkową funkcją i nowością jest funkcja wykrywania pieszego/rowerzysty dostępna w modelu M500. Niestety nie wszystkie modele mają tą funkcję wbudowaną. Do uruchomienia tych funkcji niezbędna jest kalibracja, do której trzeba odpowiednio umiejscowić rejestrator i dopasować kąt obiektywu względem jezdni. Podczas samej kalibracji należy jechać z prędkością min. 20km/h po jezdni z widocznymi pasami ruchu.