Centrum wsparcia klienta 24/7
Są dwa możliwe scenariusze, które mogą powodować ten problem — zależnie od tego, w jaki sposób kamera jest zasilana:
1. Kamera podłączona do gniazda zapalniczki (zasilanie stałe):
W niektórych samochodach gniazdo zapalniczki nadal dostarcza prąd nawet po wyłączeniu silnika. W takiej sytuacji kamera cały czas ma zasilanie i nie „wie”, że auto jest wyłączone.
Rozwiązanie:
W aplikacji kamery sprawdź, czy funkcja „automatycznego wyłączania” jest aktywna. Jeśli nie – włącz ją i ustaw, po ilu minutach bez aktywności kamera ma się wyłączyć (np. 5 lub 10 minut). Dzięki temu kamera nie będzie działać bez przerwy, co mogłoby rozładować akumulator.2. Kamera podłączona przez hardwire kit (zestaw przewodowy):
W tym przypadku kamera powinna korzystać z tzw. przewodu ACC, który służy do wykrywania momentu, w którym silnik zostaje włączony lub wyłączony.
Problem:
Jeśli przewód ACC zostanie błędnie podłączony do stałego zasilania (VCC), kamera nie otrzyma sygnału o wyłączeniu zapłonu. W efekcie będzie pracować cały czas – tak jakby samochód był ciągle uruchomiony.Rozwiązanie:
Poproś instalatora lub sprawdź samodzielnie, czy przewód ACC jest poprawnie podłączony do obwodu, który działa tylko wtedy, gdy zapłon jest włączony. Dzięki temu kamera automatycznie będzie wiedzieć, kiedy się wyłączyć.Jeśli używasz gniazda zapalniczki → sprawdź ustawienia „automatycznego wyłączania”.
Jeśli używasz zestawu przewodowego → upewnij się, że przewód ACC jest dobrze podłączony.
Ten model kamery wymaga zasilania 5V/2A, zalecamy użycie oficjalnych akcesoriów zasilających 70mai. Jeśli mają być używane akcesoria zasilające innych firm, należy upewnić się, że są one zgodne ze specyfikacjami zasilania i krajowymi przepisami bezpieczeństwa.
Tryb HDR (High Dynamic Range) w kamerze działa poprzez rejestrowanie i łączenie kilku wersji tej samej klatki z różnymi poziomami ekspozycji. Dzięki temu obraz lepiej radzi sobie w trudnych warunkach oświetleniowych – np. przy bardzo jasnym tle i ciemnym wnętrzu pojazdu. Jednak przetwarzanie HDR wymaga dużej mocy obliczeniowej procesora kamery, ponieważ każda klatka jest analizowana i składana z kilku warstw.
Z kolei nagrywanie z szybkością 60 klatek na sekundę (60 fps) również obciąża procesor, ponieważ kamera musi przetwarzać dwa razy więcej klatek niż przy standardowych 30 fps.
Z tego względu, w większości kamer samochodowych (w tym w Twoim modelu), nie ma możliwości jednoczesnego używania HDR i nagrywania w 60 fps. Włączenie HDR automatycznie ogranicza maksymalną liczbę klatek do 30 fps, aby kamera mogła stabilnie pracować. Jeśli wybierzesz tryb 60 fps, funkcja HDR zostanie automatycznie wyłączona.
Podsumowując – ze względów technicznych (ograniczona moc obliczeniowa i wydajność układu kodowania wideo) funkcje HDR i 60 fps wzajemnie się wykluczają. Wybór zależy od priorytetu:
HDR – lepsza jakość w trudnych warunkach oświetleniowych,
60 fps – większa płynność obrazu, przy dobrym oświetleniu.
Warto dobrać ustawienia w zależności od warunków jazdy i tego, co chcesz uzyskać.
Ten model kamery ma sprzętową funkcję HDR, która może znacznie zoptymalizować efekt obrazowania następujących scen z silnym kontrastem między światłem a ciemnością:
– Wjazd/wyjazd z tuneli i garaży podziemnych w słoneczny dzień;
– Bezpośrednie światła reflektorów na tablicach rejestracyjnych w nocy;
– Obrazowanie cieni obiektów drogowych w obszarach o silnym nasłonecznieniu.
Model Twojej kamery został wyposażony w duży obiektyw oraz nowoczesny sensor obrazu o wysokiej czułości, który automatycznie dostosowuje się do warunków słabego oświetlenia. To oznacza, że kamera potrafi „widzieć w ciemności” – działa podobnie jak noktowizor, ale bez podczerwieni, tylko dzięki technologii przetwarzania światła.
Co to oznacza w praktyce?
Kamera dobrze radzi sobie w warunkach, w których inne rejestratory praktycznie nic nie widzą, np.:
podczas jazdy nocą po drogach bez latarni ulicznych,
na ciemnych parkingach, gdzie jedynym źródłem światła są reflektory aut,
przy wjazdach do tuneli lub garaży podziemnych, gdzie światło jest ograniczone.
Jakie źródła światła wystarczą?
Technologia w kamerze wykorzystuje nawet minimalne światło otoczenia – może to być:
światło księżyca,
witryny sklepowe,
światła pozycyjne lub reflektory innych pojazdów,
a nawet latarki przechodniów.
Dlaczego to ważne?
W nocy lub w zacienionych miejscach standardowe kamery często dają zbyt ciemny i rozmazany obraz – szczegóły mogą być nieczytelne.
Nasza kamera dzięki trybowi nocnemu nagrywa ostre i jasne wideo, co może być kluczowe przy np. stłuczce na nieoświetlonej drodze czy podejrzanej aktywności przy zaparkowanym aucie.
To technologia, która zwiększa Twoje bezpieczeństwo – zarówno podczas jazdy, jak i postoju.
Dzieje się tak, ponieważ sygnał Wi-Fi rejestratora jazdy jest zakłócany. Aby rozwiązać ten problem, możesz pobrać wideo do lokalnego albumu za pomocą aplikacji i tam je obejrzeć.
Uwaga: Zaleca się ustawienie długości nagrania wideo na 1 minutę (czyli oryginalną długość pojedynczego pliku wideo), co umożliwia szybsze pobieranie.
Problemy z odtwarzaniem nagrań z kamery mogą wynikać z wysokiego stopnia kompresji zastosowanego przy kodowaniu wideo.
Niektóre telefony, szczególnie starsze modele, mogą mieć trudności z poprawnym dekodowaniem plików w tym formacie. Najczęściej problem ten nie dotyczy urządzeń z Androidem wydanych po 2018 roku ani iPhone’ów od modelu 7 wzwyż, które zazwyczaj dobrze radzą sobie z takimi nagraniami.
Jeśli nie planujesz w najbliższym czasie zmiany telefonu, możesz w aplikacji kamery zmienić ustawienia kodowania wideo na tryb o niższym stopniu kompresji. Dzięki temu kolejne nagrania będą bardziej kompatybilne i łatwiejsze do odtworzenia na Twoim urządzeniu.
Po pobraniu nagrań wideo, zdjęć i innych plików graficznych z kamery samochodowej do aplikacji mobilnej, wszystkie zostają zapisane w albumie „70mai” w systemowej galerii telefonu. Możesz uzyskać dostęp do tych plików i nimi zarządzać zarówno w systemowej galerii, jak i w lokalnym albumie w aplikacji 70mai.
Znak wodny prędkości/szerokości/długości geograficznej i znak wodny logo marki na ekranie można wyłączyć osobno, a przełącznik znajduje się w ustawieniach w telefonie. Nie można wyłączyć znaku wodnego daty i godziny.
To może się zdarzyć, gdy kamera jeszcze nie „złapała” sygnału GPS i nie ustawiła swojej pozycji.
Kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę:
Jeśli masz podgrzewaną przednią szybę z metalową folią lub siatką, może ona blokować sygnał GPS wewnątrz auta.
Co zrobić? Spróbuj umieścić kamerę w miejscu na szybie, gdzie folia jest cieńsza. Instrukcja obsługi Twojego samochodu może pomóc znaleźć najlepsze miejsce na montaż urządzeń GPS.Jeśli przednia szyba jest wzmacniana, problem jest podobny – warto znaleźć na niej punkt, gdzie folia jest najcieńsza.
Przy szybach z powłoką fotochromatyczną (zmieniające przyciemnienie), również najlepiej wybrać miejsce z najcieńszą warstwą folii.
Filtr Road Story to specjalna funkcja dostępna w wyższych modelach kamer samochodowych 70mai.
Gdy ją włączysz, na nagraniach w aplikacji pojawią się dodatkowe efekty wizualne — takie jak prędkość samochodu, kierunek jazdy, wysokość, kąt nachylenia, a nawet linie pasa ruchu i odległość do auta przed Tobą.
Dzięki temu możesz nie tylko oglądać zwykłe nagrania, ale także poczuć się, jakbyś oglądał wyścigi, albo dokładniej przeanalizować sytuacje na drodze, np. przy ewentualnych zdarzeniach.
Odległości drogowe są obliczane na podstawie funkcji ADAS kamery samochodowej przy użyciu obrazów zarejestrowanych przez kamerę samochodową. Drogi z wyraźnymi oznaczeniami drogowymi zapewniają najdokładniejsze wyniki, podczas gdy niestandardowe drogi bez oznaczeń lub środowiska terenowe zapewniają niższą dokładność.
Dzieje się tak, ponieważ kamera samochodowa nie ma włączonej funkcji ADAS. Elementy te są prezentowane na podstawie wyników rozpoznanych przez ADAS.
W nagranych filmach kolejny filtr Road Story będzie zawierał linie pasa ruchu, wskaźniki odległości i znaki ostrzegawcze dla pieszych po pomyślnym włączeniu i skalibrowaniu funkcji ADAS.
Ten model kamery oferuje wyjątkowy tryb ochrony pojazdu na postoju. Możesz aktywować jedną lub kilka z poniższych funkcji jednocześnie, aby zwiększyć bezpieczeństwo swojego samochodu:
1. Wykrywanie kolizji
Po wyłączeniu silnika kamera przechodzi w tryb czuwania – nie nagrywa wtedy na bieżąco. Jeśli jednak wbudowany czujnik wstrząsów (G-sensor) wykryje uderzenie, np. w wyniku stłuczki, automatycznie rozpocznie nagrywanie 30-sekundowego filmu i zapisze go w odpowiednim folderze w albumie urządzenia.
2. Wykrywanie ruchu
Również w trybie czuwania kamera stale analizuje otoczenie za pomocą algorytmu wykrywania obrazu. Gdy wykryje sytuację potencjalnie zagrażającą pojazdowi, która wymaga nagrania, automatycznie zapisze 30-sekundowy film z monitoringu parkingowego w pamięci urządzenia.
3. Fotografia poklatkowa (time-lapse)
Po włączeniu tej funkcji kamera wykonuje zdjęcia w równych odstępach czasu: co sekundę (przy 30 kl./s) lub co 0,5 sekundy (przy 60 kl./s), a następnie łączy je w płynny film poklatkowy. Gotowe nagranie jest zapisywane w dedykowanym folderze. Ten tryb pozwala śledzić sytuację wokół pojazdu przez cały czas postoju, a nagranie można później odtworzyć z prędkością nawet 30 razy szybszą niż w rzeczywistości – co jest szczególnie przydatne jako materiał dowodowy w razie nietypowych zdarzeń.
Uwaga:
Jeśli korzystasz z opcjonalnego adaptera zasilania (hardwire kit) obsługującego tryb parkowania 4G, otrzymasz powiadomienie push na telefon natychmiast po wykryciu zdarzenia.
W trybie parkingowym urządzenie reaguje tylko na następujące operacje przycisków:
1. Długie naciśnięcie przycisku zasilania przez ponad 3 sekundy spowoduje wyłączenie urządzenia.
2. Wymuszenie ponownego uruchomienia kamery przez długie naciśnięcie przycisku zasilania przez ponad 15 sekund. (Uwaga: Jeśli opcja „automatycznego wyłączania przy ciągłej bezczynności” nie jest ustawiona, należy wyłączyć kamerę przy użyciu poprzedniej operacji, aby uniknąć rozładowania akumulatora pojazdu).
Jeśli kamera nie przełącza się automatycznie w tryb parkowania po wyłączeniu silnika, prawdopodobnie nie widzi przewodu zasilającego (tzw. hardwire kit). To częsty problem i można go łatwo rozwiązać.
1. Sprawdź podłączenie przewodu
Kamera potrzebuje trzech przewodów, żeby wiedzieć, kiedy ma przejść w tryb parkowania:
Stałe zasilanie – działa cały czas, nawet przy wyłączonym silniku.
Zasilanie po stacyjce (ACC) – działa tylko, gdy silnik jest włączony.
Uziemienie (masa) – podłączenie do metalowej części auta.
Jeśli przewody są podłączone nieprawidłowo (np. oba do stałego zasilania), kamera „nie wie”, że silnik został wyłączony – i nie uruchamia trybu czuwania.
2. Upewnij się, że wszystko jest dobrze podłączone
Czy przewód monitorowania parkowania jest dobrze wpięty do kamery?
Czy bezpieczniki w zestawie nie są przepalone?
Czy przewody nie poluzowały się?
3. Skorzystaj z pomocy fachowca
Jeśli nie jesteś pewien, czy przewody są dobrze podłączone – najlepiej udać się do warsztatu. Profesjonalny montaż sprawi, że kamera:
Będzie wiedziała, kiedy auto jest zaparkowane,
Przejdzie automatycznie w tryb czuwania,
Nie będzie zużywać zbyt dużo akumulatora.
Jak działa adapter zasilania (hardwire kit) w Twojej kamerze samochodowej?
Adapter zasilania to specjalne urządzenie, które podłączasz do akumulatora auta, aby kamera mogła działać nawet wtedy, gdy samochód jest zaparkowany. Dzięki temu kamera cały czas jest zasilana i może chronić Twój pojazd podczas postoju.
Co ważne, adapter:
Pobiera energię bezpośrednio z akumulatora, aby kamera mogła działać cały czas.
Monitoruje poziom naładowania akumulatora i jeśli napięcie spadnie zbyt nisko, odcina zasilanie kamery, żeby nie rozładować akumulatora.
Jakie adaptery są kompatybilne z Twoją kamerą?
Ten model kamery działa tylko z adapterami 70mai. Masz do wyboru dwa rodzaje:
Adapter 70mai UP04 4G
Obsługuje tryb parkingowy i łączy kamerę z siecią 4G (wymaga aktywnej karty SIM z internetem).
Dzięki temu otrzymasz natychmiastowe powiadomienia na telefon oraz klipy z trybu parkingowego.
Możesz ustawić aż 9 różnych progów ochrony napięcia akumulatora.
Adapter 70mai z USB-C
Obsługuje tryb parkingowy, ale nie ma funkcji 4G.
W tym przypadku kamera nie wyśle Ci od razu powiadomienia, ale możesz połączyć się z nią ręcznie przez telefon.
Jak działa ustawianie ochrony akumulatora w hardwire kit 4G?
Ten adapter pozwala wybrać aż 9 poziomów ochrony napięcia akumulatora, od 11,8 V do 12,6 V (możesz zmieniać je co 0,1 V).
Dzięki temu możesz dopasować zabezpieczenie do swojego auta — na przykład wziąć pod uwagę wiek i pojemność akumulatora, by maksymalnie wydłużyć czas działania trybu parkingowego, jednocześnie chroniąc akumulator przed rozładowaniem.
Nie jesteś pewien, jakie napięcie ustawić?
Nie ma problemu! Możesz zostawić domyślne ustawienie na poziomie „Średnie – 12,0 V” (dla samochodów z instalacją 12 V lub 24 V). To bezpieczna wartość, która działa dobrze w większości przypadków.
A co, jeśli masz starszy akumulator lub mocny silnik?
W starszych autach albo z dużymi silnikami (np. V6, V8, V12) napięcie potrzebne do uruchomienia może być wyższe, dlatego ustawienie zbyt niskiego progu (np. 11,8 V) może powodować, że samochód nie odpali. W takim przypadku warto wybrać wyższy próg ochrony.
Jest to wynikiem nieprawidłowego podłączenia adaptera zasilania w skrzynce bezpieczników pojazdu. Może to prowadzić do nieprawidłowego przejścia kamery w tryb parkingowy po wyłączeniu pojazdu. W tej sytuacji zaleca się skonsultowanie się z warsztatem samochodowym.
Dlaczego kamera może nie reagować na zdarzenia? Oto kilka możliwych przyczyn i rozwiązania:
Czułość wykrywania kolizji jest za niska
W ustawieniach kamery możesz ustawić czułość czujnika. Jeśli masz auto z dobrą amortyzacją, warto zwiększyć czułość, aby kamera lepiej wykrywała nawet delikatne wstrząsy.Wysoka temperatura w samochodzie
W upalne dni, gdy w kabinie jest bardzo gorąco, kamera może się wyłączać, żeby się nie przegrzać. Możesz temu zapobiec, stosując folię termoizolacyjną na szybie lub unikając zostawiania auta na słońcu przez długi czas.Niski poziom naładowania akumulatora
Jeśli bateria w samochodzie jest słaba lub rozładowana, kamera odcina zasilanie, by ochronić akumulator. Warto wtedy ustawić odpowiedni próg napięcia ochrony baterii albo wymienić starą baterię na nową. Pamiętaj, że krótkie, częste jazdy mogą nie doładować akumulatora wystarczająco dobrze.Nieprawidłowe podłączenie adaptera zasilania
Jeśli hardwire kit (adapter zasilania) jest podłączony źle, kamera może się wyłączać. W takiej sytuacji najlepiej skonsultować się z fachowcem, który sprawdzi okablowanie. Nie próbuj zmieniać podłączeń samodzielnie, bo możesz uszkodzić instalację lub akumulator!Delikatne uderzenia mogą nie uruchomić nagrywania
Kamera najlepiej reaguje na silniejsze wstrząsy, np. podczas zderzenia z innym autem, rowerem czy skuterem. Lekkie otarcia, np. od pieszego, mogą nie wywołać nagrywania, bo czujniki G-sensor są mniej czułe na takie drobne wibracje.
Możesz zastosować dowolne z poniższych rozwiązań, aby rozwiązać problem:
1. Zmniejszyć czułość wykrywania kolizji wyzwalającego nadzór parkowania.
2. Skonfiguruj czas reakcji nadzoru parkowania na kolizję na 5 minut po wyłączeniu zasilania pojazdu”.
Nie. Nagrywanie wideo z monitoringu jest wyzwalane przez kolizję, a nie przez algorytm obrazu AI. Jednak śledzenie i nagrywanie postaci ludzkiej wymaga wsparcia algorytmu obrazu AI. Dlatego też kamera samochodowa będzie śledzić postać ludzką tylko wtedy, gdy nagrywanie wideo z monitoringu parkingu jest wyzwalane przez wykrywanie ruchu.
Jeśli włączyłeś funkcję wykrywania ruchu w ustawieniach kamery. Gdy pojazd wyłączy się i wejdzie w tryb parkingowy, kamera będzie kontynuować nagrywanie, a wbudowany algorytm sztucznej inteligencji będzie nadal analizować scenę w polu widzenia.
Jeśli algorytm ustali, że poziom zagrożenia dla pojazdu ze strony poruszającego się obiektu osiągnął poziom wymagający nagrywania, kamera rozpocznie nagrywanie 30-sekundowego filmu, który zostanie zapisany.
Uwaga: Początkowy algorytm wykrywania ruchu może rozpoznawać tylko obiekty w kształcie człowieka, a kolejne aktualizacje dodadzą rozpoznawanie wszystkich typów pojazdów (w tym pojazdów niezmotoryzowanych).
W przeciwieństwie do standardowej detekcji ruchu, która opiera się na prostym porównywaniu kolejnych klatek obrazu i często generuje wiele fałszywych alarmów, ta kamera korzysta z zaawansowanego algorytmu analizy obrazu.
Algorytm inteligentnie ocenia sytuację w polu widzenia kamery i uruchamia nagrywanie trybu parkingowego tylko wtedy, gdy wykryje rzeczywiste zagrożenie — czyli gdy obiekt poruszający się pozostaje w pobliżu pojazdu wystarczająco długo i zbliża się na określoną odległość.
System nie bazuje na sztywnych progach czasowych ani dystansowych, ale dynamicznie ocenia poziom ryzyka. Dzięki temu zwykłe ruchy, takie jak przejeżdżające samochody czy przechodnie, nie wywołują nagrywania.
Dodatkowo, jeśli ten sam obiekt wygeneruje maksymalnie dwa zdarzenia nagrywania i nadal pozostaje w polu widzenia, kamera przestaje go rejestrować, co ogranicza powtarzalne i nieistotne klipy.
Takie podejście pozwala na efektywny monitoring parkingowy bez nadmiernego zapisywania niepotrzebnych materiałów.
Detekcja ruchu w Twojej kamerze ma 4 poziomy czułości: ultra wysoka, wysoka, średnia i niska.
Im wyższy poziom czułości, tym kamera szybciej i łagodniej rozpoznaje podejrzane obiekty oraz krócej musi je widzieć, żeby zacząć nagrywać.
Warto pamiętać, że kamera „uczy się” rozpoznawać obiekty w swoim polu widzenia, więc czas, przez jaki obiekt musi się pojawić, by kamera go zarejestrowała, nie jest stały i nie da się go ręcznie ustawić. Dzięki temu system działa bardziej inteligentnie i dopasowuje się do otoczenia.
Twoja kamera może nie nagrywać, bo algorytm ocenia, że sytuacja nie jest na tyle poważna, żeby uruchomić monitoring parkingowy. Oto najczęstsze powody:
Osoba jest zbyt krótko w polu widzenia kamery.
Przy domyślnych ustawieniach ruch musi trwać ponad 20 sekund, żeby kamera zaczęła nagrywać.Algorytm nie rozpoznaje osoby jako zagrożenia, bo:
Osoba jest częściowo zasłonięta lub stoi zbyt blisko samochodu i kamera widzi tylko fragment sylwetki (np. tylko tułów), więc nie wykrywa ruchu.
Osoba jest zbyt daleko (powyżej 5 metrów), więc jest zbyt mała na obrazie, aby kamera ją uznała za zagrożenie.
Warunki oświetleniowe lub odbicia na szybie mogą zakłócać rozpoznawanie przez kamerę.
Ustawienia czułości wpływają na reakcję kamery:
Ultra wysoka czułość: wykrywa ruch w odległości 2-3 m, już po 5-6 sekundach
Wysoka: wykrywa ruch po około 8 sekundach
Średnia: po około 10 sekundach
Niska: po około 17 sekundach
W zależności od sytuacji i ustawień, czas i odległość wykrycia ruchu mogą się nieznacznie różnić.
Możliwe przyczyny problemu z funkcją zdjęć poklatkowych to:
Niski poziom naładowania akumulatora — adapter zasilania automatycznie odcina zasilanie, żeby chronić baterię samochodu. Aby to naprawić, uruchom silnik, by naładować akumulator, a potem wyłącz auto i spróbuj ponownie. Jeśli akumulator jest już stary, warto rozważyć jego wymianę.
Przegrzewanie się kamery — jeśli w samochodzie jest zbyt gorąco, kamera może się automatycznie wyłączyć, by się zabezpieczyć. Możesz temu zapobiec, nakładając na szybę folię termoizolacyjną i unikając parkowania w pełnym słońcu przez dłuższy czas. W upalne dni lepiej zdjąć kamerę z szyby lub odłączyć ją od zasilania. Po powrocie do auta warto najpierw schłodzić wnętrze.
Nagrywanie wideo lub zdalne sterowanie przez 4G — jeśli kamera właśnie nagrywa monitoring parkingowy lub ktoś zdalnie steruje kamerą przez 4G, funkcja zdjęć poklatkowych zostanie chwilowo przerwana. Po zakończeniu nagrywania zdjęcia poklatkowe wrócą do pracy i zostaną zapisane jako osobny plik.
Jeśli kamera jest wyposażona w adapter zasilania/hardwire kit 4G, a urządzenie jest prawidłowo podłączone do sieci, po wyłączeniu pojazdu można przejść do strony „Ustawienia zdalne” w aplikacji mobilnej, aby włączyć/wyłączyć funkcje wykrywania kolizji np. zmienić jej czułość.
Gdy tryb fotografii poklatkowej, wykrywanie ruchu oraz wykrywanie kolizji są włączone, czas nagrywania wynosi 32 godziny.
Gdy tryb fotografii poklatkowej i wykrywanie kolizji są włączone, a wykrywanie ruchu wyłączone, czas nagrywania wynosi 46 godzin.
Ten problem może się pojawić, jeśli linie pasa na drodze są słabo widoczne albo kąt ustawienia kamery nie jest odpowiedni. Kamera najpierw musi połączyć się z GPS, żeby działać poprawnie.
Aby rozwiązać problem i skalibrować kamerę, wykonaj te kroki:
Sprawdź, czy na ekranie kamery jest ikona GPS — to oznacza, że połączenie działa.
Upewnij się, że obiektyw kamery został poprawnie skalibrowany. W aplikacji 70mai wyłącz funkcję ADAS, a potem włącz ją ponownie, aby zacząć proces kalibracji obiektywu.
Podczas kalibracji jedź samochodem szybciej niż 40 km/h po drodze z dobrze widocznymi liniami pasa ruchu.
Sprawdź, czy obiektyw kamery oraz szyba przed nim są czyste i nie mają zabrudzeń.
Jeśli kalibracja dalej nie działa, przywróć kamerę do ustawień fabrycznych i spróbuj skalibrować ją jeszcze raz.
Sprawdź w aplikacji 70mai, czy masz najnowsze oprogramowanie kamery — jeśli nie, zaktualizuj je.
Dzięki tym krokom Twoja kamera powinna prawidłowo rozpoznawać linie pasa i działać bez problemów.
Problem pojawia się, ponieważ system ADAS działa poprawnie tylko wtedy, gdy kąt obiektywu kamery jest taki, jak podczas jej kalibracji. Jeśli obiektyw zostanie fizycznie przesunięty lub obrócony, zapisane wcześniej dane kalibracyjne tracą ważność, przez co funkcje ADAS — takie jak ostrzeżenia o kolizji, opuszczeniu pasa czy zbyt małej odległości od pojazdu z przodu — przestają działać poprawnie.
Aby to naprawić, musisz wykonać kalibrację kamery, która przywróci obiektyw do jego „domyślnej pozycji roboczej” — czyli ustawienia, które kamera ma zaraz po włączeniu zasilania i rozpoczęciu nagrywania.
Ważne informacje:
Domyślna pozycja obiektywu to ta, w której kamera działa prawidłowo po włączeniu.
Sama zmiana kąta obiektywu ręcznie nie powoduje automatycznej kalibracji.
Jeśli obiektyw jest nie w domyślnej pozycji, możesz połączyć się z kamerą przez aplikację na telefonie i kliknąć przycisk „kalibracja obiektywu”, by go przywrócić.
Alternatywnie, jeśli wyłączysz silnik i kamera przejdzie w tryb czuwania (sentinel mode), obiektyw zostanie automatycznie skalibrowany.
W kamerach bez adaptera zasilania, które nie mają trybu czuwania, kalibracja nastąpi automatycznie po ponownym uruchomieniu samochodu.
Jeśli obiektyw był ręcznie obrócony i odbiega od domyślnej pozycji, trzeba wykonać kalibrację, by funkcje ADAS znowu działały poprawnie.
Dzięki temu Twoja kamera będzie mogła znów dokładnie rozpoznawać sytuacje na drodze i poprawnie ostrzegać Cię o potencjalnym zagrożeniu.
Po włączeniu funkcji ADAS wszystkie komunikaty zostaną domyślnie włączone. Jeśli uważasz, że transmisja ADAS jest zbyt częsta i wpływa na jazdę, wyłącz niepotrzebne komunikaty w menu kamery lub aplikacji 70mai.
Najbardziej możliwym powodem jest to, że pojazd jest zaparkowany w obszarach bez sygnału pozycjonowania satelitarnego np. w garażu podziemnym, na parkingu wewnętrznym, pod wzniesieniem, w gęstej zabudowie itp. W takim przypadku pozycja parkowania wyświetlana na terminalu APP jest ostatnią udaną pozycją kamery przed zgaśnięciem pojazdu (zwykle znajduje się ona w pobliżu wjazdu na parking, jeśli w pobliżu wjazdu na parking znajduje się podwyższony most, tunel, przepust lub gęste wieżowce, może przesunąć się dalej).
Możliwe przyczyny to:
1. Na szybę pojazdu naklejana jest wysokiej jakości folia termoizolacyjna zawierająca metal, która zablokuje sygnał GPS i spowoduje nieprawidłowe działanie urządzenia GPS w kabinie. Aby rozwiązać ten problem, można rozważyć zainstalowanie wzmacniacza sygnału GPS.
2. Gdy pojazd przejeżdża przez odcinki dróg z poważną blokadą GPS, takie jak tunele, pod mostami i wieżowcami, spowoduje to spowolnienie lub wręcz brak możliwości zlokalizowania GPS, a po odjechaniu od tych odcinków drogi GPS może wrócić do normy.
Ta kamera jest zaprojektowana tak, żeby podczas aktualizacji oprogramowania (OTA) rzadko dochodziło do problemów związanych z odłączeniem zasilania.
Jednak jeśli podczas aktualizacji kamera nagle straci zasilanie lub plik aktualizacji się uszkodzi, może to spowodować, że kamera przestanie działać prawidłowo.
W takiej sytuacji:
Podłącz kamerę do zewnętrznego źródła zasilania.
Przytrzymaj przycisk włączania przez około 15 sekund, aby wymusić ponowne uruchomienie urządzenia.
Gdy kamera się włączy, spróbuj ponownie zaktualizować oprogramowanie przez OTA.
Dzięki temu kamera powinna wrócić do normalnej pracy.
Ta kamera może mieć dodatkowy moduł 4G, który działa na swoim własnym oprogramowaniu. Czasami to oprogramowanie też trzeba zaktualizować, aby poprawić działanie całego systemu.
Kiedy aktualizujesz główną kamerę, system automatycznie sprawdza także wersję oprogramowania modułu 4G. Jeśli moduł 4G ma starszą wersję, aktualizacja zostanie wykonana automatycznie po ponownym uruchomieniu kamery.
WAŻNE:
Podczas aktualizacji oprogramowania modułu 4G kontrolka modułu świeci na stałe niebieskim światłem. Wtedy nie wyłączaj silnika ani nie odłączaj połączenia między kamerą a modułem 4G, bo może to uszkodzić moduł na stałe!
Ten model kamery samochodowej obsługuje obraz w jakości 4K przy 60 klatkach na sekundę i wymaga szybkich kart pamięci. Należy używać karty pamięci klasy U3 lub wyższej (zaleca się korzystanie z oficjalnych kart pamięci 70mai). Na podstawie wyników testów laboratoryjnych:
1. Gorąco polecane: oficjalna karta pamięci 70mai.
2. Karty pamięci działające poprawnie podczas standardowych testów starzeniowych w laboratorium:
* Kingston karta pamięci U3, 64GB i większe
* Sandisk karta pamięci U3, 32GB–256GB
* Lexar karta pamięci U3, 128GB i większe
Niezalecane:
* Karty pamięci Samsung (biała)
* Karty pamięci KIOXIA
* Karty pamięci Netac
* Karty pamięci Transcend
Uwaga: Wyniki opierają się na testach zakupionych próbek; wyniki mogą się różnić w zależności od partii kart pamięci.
Przy normalnym nagrywaniu wideo w jakości 4K (3840×2160) i trybie HDR, karta pamięci 32 GB pomieści około 1 godziny nagrań z dwóch kamer jednocześnie (przednia i tylna) lub około 1,5 godziny nagrania tylko z przedniej kamery.
Po zapełnieniu karty najstarsze nagrania będą automatycznie nadpisywane, czyli kamera zacznie usuwać najstarsze pliki, aby zrobić miejsce na nowe. Czas nagrywania może się trochę różnić, na przykład jeśli nagranie zawiera dużo szczegółów (np. liście na drzewach), pliki będą większe i karta zapełni się szybciej.
Jeśli chcesz nagrywać dłużej, możesz użyć większej karty pamięci, np. 64, 128, 256 lub 512 GB. Im większa karta, tym dłużej kamera będzie mogła nagrywać bez nadpisywania starych plików.
Ta kamera samochodowa obsługuje karty pamięci o pojemności od 32 GB do 512 GB. Zalecana klasa karty pamięci to U3 lub wyższa.
Powód 1: Jeśli używasz karty pamięci 32 GB, to na niej zmieści się około 2 godzin nagrania z przedniej kamery (przy wysokiej jakości i trybie HDR). Po tym czasie najstarsze nagrania będą automatycznie usuwane, żeby zrobić miejsce na nowe. Jeśli chcesz zachować ważne pliki, podłącz kamerę do komputera lub pobierz nagrania przez aplikację na telefon, zanim karta się zapełni.
Powód 2: Nagrania z trybu awaryjnego i parkingowego zajmują osobne miejsce na karcie. Kamera zabezpiecza część pamięci na te nagrania, więc jeśli jest ich dużo, mogą zająć sporo miejsca. Warto więc regularnie zapisywać ważne nagrania na telefon lub komputer, a potem usuwać je z kamery, żeby zwolnić miejsce.
Wskazówka: Jeśli chcesz nagrywać dłużej bez przerw, użyj karty pamięci o większej pojemności, ustaw niższą rozdzielczość nagrywania i wyłącz nagrywanie dźwięku — to pozwoli oszczędzać miejsce.
Są dwie metody:
1. Wyłącz kamerę samochodową i podłącz ją do komputera za pomocą kabla danych obsługującego USB 3.0 lub szybszego (kompatybilnego z popularnymi systemami Windows, Mac lub Linux). Po podłaczeniu kamery do komputera zostanie ona wykryta jako wymienny dysk pamięci, z którego możesz skopiować potrzebne nagrania lub zdjęcia.
2. Wyjmij kartę pamięci z kamery i odczytaj jej zawartość na komputerze za pomocą czytnika kart pamięci.
Proszę użyć kabla danych z funkcją przesyłania danych. Kamera samochodowa jest wyposażona w przewód zasilający, który nie obsługuje przesyłania danych.
Dostosuj poziom głośności głośnika w ustawieniach kamery samochodowej — możesz wybrać wysoką, średnią, niską lub całkowicie wyłączyć dźwięki, zgodnie z własnymi preferencjami.
Możliwe przyczyny to:
1. Funkcja sterowania głosowego nie została aktywowana. W ustawieniach znajduje się przełącznik do włączenia tej funkcji.
2. Włącz ją, a następnie spróbuj ponownie użyć poleceń głosowych. Sterowanie głosowe działa tylko wtedy, gdy urządzenie jest włączone i nagrywa (tryb ciągłego nagrywania lub nagrania awaryjne) oraz nie jest połączone z telefonem. Kamera nie reaguje na polecenia głosowe podczas aktualizacji OTA, w trybie czuwania (sentinel) ani gdy jest wyłączona.
Spróbuj tych kroków:
Przytrzymaj przycisk zasilania, żeby wyłączyć kamerę, a potem włącz ją ponownie tym samym przyciskiem. Kamera automatycznie skalibruje obiektyw podczas uruchamiania.
Połącz się z kamerą przez aplikację i włącz podgląd na żywo. Następnie kliknij przycisk „kalibracja obracanego obiektywu”, aby go poprawnie ustawić.
Sprawdź w ustawieniach kamery (w aplikacji), czy opcja „pozycja pracy obracanego obiektywu przy włączaniu” jest ustawiona prawidłowo. Jeśli nie, ustaw ją tak, aby odpowiadała obrazowi, który widzisz na żywo.
Te kroki powinny pomóc w poprawnym działaniu obiektywu.
F
Funkcja ADAS w Twojej kamerze działa dzięki analizie obrazu — wykrywa linie na drodze i inne pojazdy. Żeby działała poprawnie, kamera musi być ustawiona pod odpowiednim kątem, czyli domyślną pozycją obiektywu po włączeniu.
Dlatego, jeśli zmienisz ten domyślny kąt obiektywu, system ADAS przestanie działać poprawnie i będzie wymagał ponownej kalibracji.
Podsumowując: przy kalibracji ADAS ważne jest, żeby „pozycja pracy obiektywu przy włączaniu” była ustawiona tak, jak wymaga tego system. Jeśli ją zmienisz, trzeba wykonać kalibrację jeszcze raz.
Funkcjonalnie scenariusze jazdy i nadzoru parkingowego mają różne wymagania dotyczące pola widzenia kamery samochodowej.
* Podczas jazdy obiektyw obraca się domyślnie w kierunku jazdy pojazdu, co zapewnia najlepszy efekt nagrywania oraz precyzyjne wykonanie poleceń głosowych, takich jak 'shoot left / shoot right / shoot vlog’.
* W scenariuszach nadzoru parkingowego użytkownik może ustawić kąt kamery tak, aby skierować ją w stronę, z której najprawdopodobniej może nadejść zagrożenie. Na przykład, parkując równolegle przy krawędzi drogi, obiektyw ustawia się tak, aby był skierowany w stronę ruchu drogowego.
Aby zapewnić płynny ruch obracanego obiektywu, z powodów bezpieczeństwa musi być zachowana odpowiednia przestrzeń między obiektywem a górną częścią korpusu kamery. Dopóki obiektyw obraca się normalnie, bez zacięć czy hałasów, taki odstęp jest całkowicie normalny.
Produkty marki 70mai z oficjalnej polskiej dystrybucji są objęte 24-miesięczną gwarancją dla konsumentów lub 12-miesięczną gwarancją dla przedsiębiorców (zakupów na firmę).
Zdecydowanie warto – produkty kupione z oficjalnej polskiej dystrybucji mają m.in. zapewnione wsparcie techniczne, materiały marketingowe i produktowe, 100% gwarancję oryginalności, gwarancję legalnego źródła pochodzenia produktu, rzetelny serwis realizowany w Polsce oraz informację o nowościach z wyprzedzeniem. Żadna z firm, która nie należy do oficjalnych partnerów, a sprzedaje markę 70mai nie ma dostępu do narzędzi, oprogramowania itp., które są niezbędne do zrealizowania naprawy/gwarancji produktu. Sprawdz czy kupiłeś swój wideorejestrator z oficjalnej dystryucji: https://70mai.pl/sprawdz-urzadzenie/
Nie. Polski dystrybutor sprzętu 70mai, firma Aktro nie prowadzi serwisu towaru kupionego w tego rodzaju serwisach. Pytania i kwestie serwisowe do towaru pozyskanego tą drogą prosimy kierować bezpośrednio do sprzedawcy, u którego nabyli Państwo sprzęt. Tylko zakupy dokonane u naszych oficjalnych partnerów upoważniają do roszczeń serwisowych związanych z wadliwym działaniem urządzeń.
Wszystkie nasze wideorejestratory posiadają wbudowane Wi-Fi, dzięki któremu tworzą swój punkt dostępu tzw. „hotspot” Wi-Fi. W efekcie daje to możliwość połączenia się z urządzeniem celem zmiany poszczególnych ustawień, przeglądaniem i pobieraniem nagrań na swój smartfon oraz robieniem zdjęć rejestratorem. Do tego oczywiście niezbędna jest dedykowana aplikacja 70mai. Sam zasięg modułu Wi-Fi wynosi ok. kilkanaście-kilkadziesiąt metrów od kamery. Ważną informacją jest to, iż ta sieć nie daje możliwości korzystania z Internetu.
Tylne rejestratory RC04 i RC05 mogą służyć jako kamery cofania, ale jedynie w zestawieniu z kamerą w lusterku 70mai S500 i 70mai Wide(Midrive D07). Oba te modele mają dodatkowe przewody do podłączenia się pod światło cofania, dzięki czemu po włączeniu biegu wstecznego mamy automatycznie widok z tylnej kamery.
Wszystkie modele kamer mają określoną optymalną temperaturę pracy w zakresie -10°C ~ 60°C. Sama temperatura przechowywania jest niższa/wyższa niż ten zakres. W przypadkach kiedy temperatura kamery wykracza poza zakres, może wtedy uruchamiać się z małym opóźnieniem, do czasu uzyskania optymalnej temperatury
Tryb parkingowy działa dzięki wbudowanemu czujnikowi wstrząsów. Po wyłączeniu zapłonu/zgaszeniu silnika, kamery przechodzą w tryb parkingowy. Podczas wykrycia wstrząsu poprzez wbudowany czujnik G-sensor rejestrowane jest wideo o długości 1min.
Z doświadczenia wiemy, że najlepiej sprawdza się montaż bezpośrednio za lusterkiem wstecznym mniej więcej na środku szyby, tak aby nie zasłaniała widoczności oraz nie rozpraszała kierowcy. + oinki do yt 70mai polska
Na rynku zdarzają się przypadki urządzeń, których montaż polega na przyklejeniu ich do szyby "na ostro", czyli z wykorzystaniem dwustronnej taśmy. Wiąże się to z późniejszymi trudnościami w demontażu lub pozostawaniem uporczywych do usunięcia fragmentów taśmy na szybie. 70mai postanowiło rozwiązać wspominane wcześniej problemy użytkowników, poprzez zastosowanie specjalnej naklejki elektrostatycznej. W opakowaniach z naszymi wideorejestratorami znajduje się przezroczysta naklejka, która dzięki swoim właściwościom przywiera do powierzchni szyby samochodowej jak magnes. I właśnie od tej naklejki zaczynamy montaż kamery. Przed przyklejeniem naklejki warto oczyścić zaplanowane miejsce montażu płynem do szyb. Dopiero do zamontowanej naklejki elektrostatycznej przyklejamy kamerę. Wsuwamy wideorejestrator w jarzmo (czarny uchwyt) dołączone do opakowania i przyklejamy go w centralnym obszarze naklejki elektrostatycznej. Gotowe
Tylne kamery 70mai posiadają w zestawie przewód o długości ok. 5,5 metra, dzięki któremu podłączamy ją do głównego urządzenia(kamery przedniej) do portu AV/IN.
Niestety na chwilę obecną nie ma możliwości dokupienia dłuższych przewodów zasilania niż te, które są fabrycznym wyposażeniem danego rejestratora. Modele przeznaczone na przód pojazdu mają kabel zasilający około 3,5 metra długości, natomiast kamery tylne około 5,5 metra. Taka długość w zupełności wystarcza do montażu urządzeń 70mai w niemal każdym samochodzie osobowym.
Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest rejestrator z wbudowanym akumulatorem, takie urządzenie po odcięciu zasilania, jest w stanie dokończyć nagrywanie ostatniego filmu, utrzymywać ustawienia daty i godziny bez zasilania oraz w niektórych modelach pracować w trybie parkingowym. Większość rejestratorów dostępnych na rynku wymaga stałego zasilania do normalnego nagrywania, zatem wbudowany akumulator jest dodatkowym atutem w momentach kiedy tego zasilania nie ma. Urządzenia z wbudowaną baterią uruchamiają się w ciągu paru sekund, natomiast te z kondensatorem w nielicznych przypadkach nawet po paru minutach od podłączenia zasilania. Jest to bardzo ważne zwłaszcza w trybie parkingowym, kiedy rejestrator miałby nagrać sprawcę kolizji przed jego ucieczką. Największą wadą kamer z wbudowanym kondensatorem jest fakt, że zupełnie nie działają bez zewnętrznego źródła zasilania. Po dłuższym czasie bez zasilania tracimy ustawienia daty, godziny itp.
Tylne kamery 70mai posiadają w zestawie przewód o długości ok. 5,5 metra, dzięki któremu podłączamy ją do głównego urządzenia(kamery przedniej) do portu AV/IN.
Kamery 70mai obsługują karty microSD minimum 10 klasy. Jednakże ze względu na bardzo dużą ilość producentów jak i marek kart klasa klasie nie równa. Z naszego doświadczenia wiemy, że najlepiej sprawują się karty Samsung EVO Plus, Samsung PRO Endurance oraz Sandisk High Endurance, najlepiej te z oznaczeniem U3/V30. Warto też zwrócić uwagę na obsługiwane minimalne i maksymalne pojemności kart poprzez poszczególne modele kamer.
Tak zdecydowanie warto, gdyż takie karty są dedykowane do pracy w urządzeniach monitorujących/ rejestrujących w tym kamerach samochodowych. Karty pamięci wyprodukowane w takiej technologii, gwarantują większą trwałość i maksymalną ilość cykli zapisu danych w porównaniu do standardowych kart. Warto też zwrócić uwagę, iż przeważnie warunki gwarancji producentów na "standardowe" karty pamięci nie obejmują ich zastosowania w urządzeniach rejestrujących (w tym wideorejestratorach).
Rejestratory 70mai mają wbudowany akumulator, jednakże służy on jedynie do pracy w trybie parkingowym w modelach (Midrive D02, D08) oraz do podtrzymania ustawień daty, godziny w momentach, kiedy urządzenie jest pozbawione zasilania. Zatem nie ma możliwości nagrywania jazdy na wbudowanej baterii.
Jeżeli wyświetli się komunikat „Low battery”, zaleca się zabranie rejestratora do domu, podłączenie go poprzez kabel microUSB i ładowarkę sieciową o parametrach (5V i minimum 2A) na kilka godzin, celem naładowania wbudowanego akumulatora. Przyczyną takiego komunikatu są bardzo krótkie trasy, które pokonujemy samochodem, przez co wbudowany akumulator bardziej się zużywa niż ładuje.
Po pierwsze sformatuj kartę pamięci w urządzeniu, następnie sprawdź poprawność działania rejestratora z inną kartą microSD. Jeżeli problem dalej występuje sprawdź inne źródło zasilania. Ostatecznie przywróć ustawienia fabryczne kamery lub wykonaj aktualizację oprogramowania – jeżeli występuje nowsza jego wersja.
Aktualizacja oprogramowania jest możliwa po uprzedniej konfiguracji kamery i dodaniu jej do aplikacji na swoim smartfonie. Aby dokonać aktualizacji należy:
• uruchomić aplikację 70mai na smartfonie;
• kliknąć ikonkę w lewym górnym rogu;
• kliknąć „moje urządzenia/my devices”;
• wybrać kamerę którą chcemy zaktualizować;
• następnie wybrać na samym dole "aktualizacja oprogramowania układowego/ firmware update " jeżeli będzie dostępna nowsza to pokaże się opcja na dole ekranu "pobierz/download", pobieramy ją;
• następnie udać do samochodu, włączyć zasilanie/stacyjkę aby uruchomić kamerę, potem łączymy się z kamerą poprzez hotspot wifi - przy połączeniu na aplikacji pojawi się informacja, czy chcemy pchnąć "push" aktualizację na kamerze – potwierdzamy;
• na kamerze pokaże się komunikat o przyjmowaniu aktualizacji, w trakcie tego procesu trzeba zapewnić kamerze stałe zasilanie, przerwanie zasilania może trwale uszkodzić urządzenie;
• po aktualizacji pokaże się komunikat, że zaktualizowano poprawnie i kamera uruchomi się ponownie Dodac video z aktualizacji
Kąt widzenia/nagrywania obiektywu jest jednym z ważnych, ale nie najważniejszym parametrem. W większości naszych kamer ten kąt wynosi minimum 140°. Optymalną wartością jest zakres 130-150°, jednakże warto też zwrócić uwagę, że zbyt duży kąt, może powodować efekt rozmytego/zaokrąglonego obrazu na skrajnych krawędziach. Bardzo często inni producenci zawyżają ten parametr w swoich specyfikacjach.
Tak wszystkie wideorejestratory 70mai obsługują kodek H.264, natomiast kodek H.265 jest obsługiwany przez prawie wszystkie modele za wyjątkiem modeli LITE (Midrive D08) i 1S (Midrive D06). W niektórych modelach funkcja ta występuje pod nazwą „compression ratio” lub „video coding”, gdzie „high compression” czyli wysoka kompresja oznacza kodek H.265. Analogicznie opcja „low compression” oznacza niską kompresję czyli kodek H.264.
W przypadku kiedy urządzenie będzie użytkowane w Polsce to zalecamy ustawienie 50Hz. W przypadku ustawienia 60Hz na nagraniach po zmroku i z nocy może być widoczny efekt migoczących lamp na ulicach. Częstotliwość 60Hz dedykowana jest do krajów Ameryki Północnej i Południowej.
Rozwinięcie skrótu brzmi Wide Dynamic Range i oznacza szeroki zakres dynamiczny. Mówiąc w skrócie funkcja umożliwia uzyskanie lepszego kontrastu obrazu/wideo w momentach słabego lub zbyt silnego naświetlenia.
Tryb HDR, którego pełna nazwa brzmi High Dynamic Range. Funkcja ta ma na celu zwiększenie różnicy pomiędzy jasnymi, a ciemnymi tonami barw. Skutkiem tego jest uwidocznienie poszczególnych detali i nadanie kolorom bardziej żywej barwy, w tym zwiększenie czytelności tablic rejestracyjnych na nagraniach.
Dioda kontrolna stanu kamery może świecić w 3 kolorach: zielonym, niebieskim, czerwonym. Zielony oznacza, że kamera działa poprawnie i są nagrywane wideo. Niebieski oznacza stan czuwania, występuje on w trakcie konfiguracji kamery, zmian ustawień, w tym stanie nie są zapisywane nagrania. Natomiast czerwony kolor oznacza błąd nagrywania lub błąd rejestratora.
Z naszego doświadczenia i wewnętrznych testów wynika, że przyciemniona tylna szyba wpływa bardzo mało lub praktycznie wcale na jakość nagrań.
Tak jak najbardziej jest możliwa taka opcja, w zależności od własnej potrzeby możemy ustawić zapisywanie takich danych jak i zupełnie je wyłączyć.
Moduł GPS w rejestratorach pozwala na pomiar i zapis bieżącej prędkości samochodu, jego współrzędnych geograficznych oraz automatyczną synchronizację daty/godziny w kamerze. Opcję zapisu prędkości/lokalizacji można włączyć lub wyłączyć według własnych preferencji w urządzeniu.
ADAS jest to system wspomagający kierowcę w trakcie jazdy. W rejestratorach 70mai są to m.in. ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganie przed zbliżaniem się do poprzedzającego nas pojazdu oraz informowanie o ruchu pojazdu znajdującego się przed nami(np. na światłach). Dodatkową funkcją i nowością jest funkcja wykrywania pieszego/rowerzysty dostępna w modelu M500. Niestety nie wszystkie modele mają tą funkcję wbudowaną. Do uruchomienia tych funkcji niezbędna jest kalibracja, do której trzeba odpowiednio umiejscowić rejestrator i dopasować kąt obiektywu względem jezdni. Podczas samej kalibracji należy jechać z prędkością min. 20km/h po jezdni z widocznymi pasami ruchu.