Centrum wsparcia klienta 24/7
Adapter zasilania/hardwire kit jest używany przez kamerę samochodową w scenariuszu bezpieczeństwa parkowania i odgrywa następującą rolę:
– Adapter pobiera energię elektryczną z akumulatora pojazdu, aby utrzymać stałe zasilanie kamery.
– Gdy napięcie akumulatora pojazdu spadnie do ustawionego progu, zasilanie modułu 4G zostanie odcięte, aby zapobiec rozładowaniu akumulatora.
Adapter zasilania/hardwire kit 70mai UP04 4G. Oprócz obsługi funkcji trybu parkingowego, umożliwia on również kamerze możliwość połączenia z siecią 4G (niezbędna jest aktywna karta SIM z pakietem danych). Dzięki czemu uzyskasz natychmiastowe powiadomienie alarmowe push i klipy wideo z trybu parkingowego. Model ten obsługuje 9 ustawień progu ochrony napięcia akumulatora (patrz szczegółowe pytania i odpowiedzi poniżej).
Hardwire kit 4G umożliwia wybór 9 stopni ustawienia progu napięcia ochrony akumulatora pojazdu: 11,8-12,6V (możliwość zmiany o 0,1V).
Możesz wybrać odpowiedni próg napięcia zabezpieczenia akumulatora, stopniowo zmniejszając jego wartość w zależności od aktualnej sytuacji, takiej jak pojemność i wiek akumulator, aby uzyskać najdłuższy czas użytkowania systemu monitorowania parkowania przy założeniu ochrony akumulatora.
Jeśli nie jesteś pewien, jakie minimalne napięcie akumulatora wymagane jest do uruchomienia silnika pojazdu, po prostu pozostaw domyślne ustawienie „Średnie – 12,0/24,0 V”. Jeżeli masz starszy akumulator lub pojazd wymaga wysokiego napięcia rozruchowego (na przykład pojazdy z silnikami o dużej liczbie cylindrów, takie jak V6, L6, V8, V12, W12 itp.), napięcie akumulatora spadnie do 11,8 V może spowodować brak możliwości uruchomienia silnika.
Jest to wynikiem nieprawidłowego podłączenia adaptera zasilania w skrzynce bezpieczników pojazdu. Może to prowadzić do nieprawidłowego przejścia kamery w tryb parkingowy po wyłączeniu pojazdu. W tej sytuacji zaleca się skonsultowanie się z warsztatem samochodowym. Należy sprawdzić czy przewody w odpowiednich kolorach zostały prawidłowo podłączone (czerwony stały „+”, czarny masa „-„, żółty „ACC”/”po zapłonie”).
Przyczyny tego problemu mogą być następujące:
1. W ustawieniach kamery, ustawienie czułości wykrywania kolizji jest zbyt niskie, można spróbować ustawić wyższą czułość (dla pojazdu z dobrym efektem tłumienia podwozia, zaleca się ustawienie wysokiej czułości).
2. Podczas upałów, gdy temperatura w kabinie pojazdu jest zbyt wysoka, kamera automatycznie wyłącza się w celu ochrony urządzenia, nie będzie w stanie zareagować na zdarzenie kolizji. Zalecamy unikać parkowania pojazdu w bezpośrednim świetle słonecznym przez długi czas, w gorącym sezonie.
3. Niski poziom naładowania akumulatora pojazdu uruchamia funkcję ochrony akumulatora. Zasilanie jest odcinane przez kamerę. W takiej sytuacji należy wybrać odpowiedni próg napięcia ochrony akumulatora w zależności od jego stanu. Jeśli akumulator jest używana przez długi czas i zestarzał się, należy go wymienić na nowy. Kondycję akumulatora można sprawdzić w specjalistycznych sklepach lub warsztatach samochodowych. Ponadto częste uruchamianie pojazdu w krótkim czasu (np. kilka kolejnych jazd na krótkich dystansach) doprowadzi do niewystarczającego naładowania akumulatora, co spowoduje, że funkcja ochrony akumulatora uruchomi się wkrótce po wyłączeniu auta.
4. Jest to wynikiem nieprawidłowego podłączenia adaptera zasilania/hardwire kitu. Może to spowodować wyłączenie kamery, gdy zasilanie zostanie odcięte. W tej sytuacji zaleca się skonsultowanie się z profesjonalnym warsztatem samochodowym w celu wyjaśnienia sposobu okablowania pojazdu lub samemu sprawdzić czy sposób podłączenia jest prawidłowy.
(Uwaga: nieprofesjonalne zmiany w obwodzie samochodowym mogą prowadzić do awarii akumulatora, a nawet samozapłonu pojazdu i innych poważnych konsekwencji).
5. Należy pamiętać, że nawet jeśli kamera jest skonfigurowana z najwyższą czułością wykrywania kolizji, w przypadku lekkich obtarć się o auto np. przez pieszego (kiedy nie dojdzie do wstrząsu) możliwe jest, że wideo z monitoringu parkingu nie zostanie uruchomione. Czujniki G-sensor są bardziej wrażliwe na wibracje spowodowane przez cięższe obiekty (auto, skuter, rower itp.).
Detekcja ruchu obsługuje 3 ustawienia czułości: wysoka/średnia/niska.
Różnica między każdym stopniem czułości polega na ocenie rozpoznawania kolizji, im wyższe ustawienie czułości, tym niższa wartość progowa dla określenia kolizji.
Aby rozwiązać problem, można zastosować jedną z następujących metod:
1. Zmniejsz ustawienie czułości wykrywania kolizji, aby włączyć nadzór parkowania.
2. W zasadach reagowania na kolizje w ramach nadzoru parkingowego ustaw opóźnienie 5 minut przed reakcją.
Jeśli w ustawieniach kamery samochodowej włączono funkcję wykrywania ruchu (Uwaga: kamera samochodowa wykryje kabel nadzoru parkowania i zaleci domyślne włączenie tej funkcji na etapie przewodnika dla początkujących). Gdy pojazd się wyłączy i wejdzie w tryb nadzoru parkingowego, kamera samochodowa będzie nadal nagrywać, a wbudowany algorytm AI będzie nadal analizować scenę w polu widzenia.
Jeśli algorytm ustali, że poziom zagrożenia pojazdu ze strony poruszającego się obiektu osiągnął poziom wymagający nagrania, kamera samochodowa otrzyma polecenie rozpoczęcia nagrywania 30-sekundowego filmu z monitoringu parkowania, który będzie przechowywany we wbudowanej pamięci folder nadzoru parkowania w kamerze samochodowej. W tego typu scenariuszu zwykle obiekt porusza się w sposób ciągły w bliskiej odległości w polu widzenia kamery samochodowej.
Detekcja ruchu obsługuje 4 ustawienia czułości: ultra wysoka/wysoka/średnia/niska.
Różnica pomiędzy stopniami czułości polega na rozpoznaniu „podejrzanej sceny”. Im wyższe ustawienie czułości, tym łagodniejszy algorytm AI sprawdza wygląd podejrzanych obiektów i tym mniejsze są wymagania dotyczące czasu przebywania obiektów w polu widzenia.
Uwaga: kamera „uczy się” rozpoznawać obrazy i obiekty, które znajdują się w polu widzenia kamery, dlatego parametry algorytmu takie jak czas przebywania podejrzanych obiektów w polu widzenia nie są wartościami stałymi i dlatego nie mogą być ustawiane przez użytkownika.
Dzieje się tak, ponieważ scena w polu widzenia kamery nie jest określana jako wystarczająco niebezpieczna, aby wymagać nagrywania wideo przez algorytm obrazowania AI. Konkretne powody mogą być następujące,
– Przyczyna 1: Czas pozostawania osoby w polu widzenia kamery jest zbyt krótki (przy domyślnym ustawieniu czułości w wykrywaniu ruchu, musi ona pozostawać w polu widzenia przez ponad 20 sekund, aby uruchomić monitoring parkingu).
– Przyczyna 2: Obrazowanie człowieka nie spełnia wymagań algorytmu AI do rozpoznawania ludzi. Główny scenariusz:
– Osoba jest zasłonięta, co wpływa na efekt wykrywania algorytmu obrazowania. Na przykład, gdy osoba znajduje się zbyt blisko pojazdu i tylko część powyżej brzucha pojawia się w polu widzenia kamery, algorytm może ją zignorować i doprowadzić do braku rozpoznania. (Uwaga: 70mai stale poprawia zdolność rozpoznawania algorytmu obrazowania AI, a następnie wzmocni rozpoznawanie zasłoniętych ludzkich kształtów i zwiększy rozpoznawanie różnych typów pojazdów).
– Osoba znajduje się zbyt daleko od kamery (ponad pięć metrów), a obraz osoby jest zbyt mały, co zostanie ocenione jako niskie zagrożenie, a tym samym nie uruchomi wideo z monitoringu parkingu.
– Czynniki środowiskowe, podczas fotografowania na zewnątrz z wnętrza samochodu, sytuacja oświetlenia pola widzenia jest skomplikowana, występują okluzje i odbicia, takie jak zbyt ciemne światło lub odbicia przedniej szyby, które mogą zakłócać algorytm rozpoznawania.
– Ocena metody funkcji wykrywania ruchu (w zależności od konkretnego modelu pojazdu, kąta instalacji, rzeczywiste parametry wydajności będą się różnić: zakres różnicy w odległości nie przekracza jednego metra, a zakres różnicy w czasie retencji nie przekracza 5 sekund),
– Ultra wysoka czułość: około 2-3 metry od przodu samochodu, pozostanie przez około 5-6 sekund, uruchomi wykrywanie ruchu
– Wysoka czułość: około 2-3 metry od przodu samochodu, pozostanie przez około 8 sekund, uruchomi wykrywanie ruchu
– Średnia czułość: około 2-3 metry od przodu samochodu, pozostanie przez około 10 sekund, uruchomi wykrywanie ruchu
– Niska czułość: około 2-3 metry od przodu samochodu, pozostawanie przez około 17 sekund, uruchomi wykrywanie ruchu
Nie, nie będzie. W przeciwieństwie do powszechnie stosowanej w branży metody wykrywania ruchu opartej na porównaniu klatek, wbudowany algorytm obrazowania tego modelu dokona inteligentnej oceny sceny w polu widzenia. Zaś nagranie wideo z monitoringu parkowania będzie naprawdę wyzwalane, jeśli poziom zagrożenia jest wystarczająco duży; może to znacznie zmniejszyć liczbę bezużytecznych scen aktywności, które powodują nagrywanie wideo z monitoringu parkingowego, dzięki czemu funkcja wykrywania ruchu jest naprawdę praktyczna w gęsto zaludnionych obszarach.
Np. algorytm nie ocenia scen przedstawiających przyjeżdżające i odjeżdżające pojazdy/ludzi jako groźne, ale tylko wtedy, gdy określone podejrzane obiekty pozostają widoczne wystarczająco długo i wystarczająco blisko pojazdu.
Ponadto, jeśli ten sam poruszający się obiekt pozostaje w polu widzenia przez dłuższy czas, zostaną wyzwolone co najwyżej dwa kolejne zdarzenia nagrywania wideo z monitoringu parkowania, a kamera samochodowa będzie wówczas aktywnie ignorować obiekt, aby uniknąć wielokrotnego nagrywania wideo z monitoringu parkowania. z bardzo niską wartością lub bez niej.
Jeśli kamera zbyt często uruchamia nagrywanie z detekcji ruchu, możesz również zdalnie zmniejszyć czułość czujnika.
Jeśli kamera jest wyposażona w adapter zasilania/hardwire kit 4G, a urządzenie jest prawidłowo podłączone do sieci, po wyłączeniu pojazdu można przejść do strony „Ustawienia zdalne” w aplikacji mobilnej, aby włączyć/wyłączyć funkcje wykrywania kolizji np. zmienić jej czułość.
Po zainstalowaniu modułu UP04 4G naciśnij przycisk RESET na okrągłym module 4G, aby ponownie uruchomić kamerę samochodową i moduł 4G.
Następnie możesz ocenić, czy sieć 4G kamery samochodowej działa prawidłowo, na podstawie stanu wskaźnika modułu 4G (diody led),
– Zielony, ciągły stan świecenia modułu 4G wskazuje, że sieć 4G działa normalnie.
– Jeżeli moduł 4G zostanie odrzucony przez operatora, kontrolka modułu 4G będzie migać na czerwono.
Możliwe przyczyny to:
• Brak zasięgu sygnału 4G w lokalizacji;
• Twoja karta nie obsługuje transmisji danych 4G;
• Usługa operatora nie działa;
• Pakiet danych na Twojej karcie SIM został wyczerpany lub skończyła się jego ważność;
• Karta zabezpieczona jest kodem PIN – zdejmij go np. w telefonie.
• Używana karta transmisji danych 4G jest fizycznie uszkodzona lub ma słaby kontakt z gniazdem karty urządzenia.
– Jeśli moduł 4G może normalnie znajdować się w sieci komórkowej operatora, ale nie może poprawnie połączyć się z usługą w chmurze 70mai, wówczas wskaźnik modułu 4G powinien migać na zielono.
Możliwe przyczyny to:
• Brak zasięgu sieci;
• Serwer 70mai chwilowo nie działa.
Aby rozwiązać problem, wykonaj poniższe czynności:
1. Zaktualizuje kamerę i moduł UP04 za pomocą aplikacji 70mai.
2. Potwierdź stan wskaźnika modułu 4G. Jeśli miga na zielono, przejdź do następnego kroku; jeśli miga na czerwono, sprawdź poniższe dwa elementy:
• Czy w lokalizacji jest zasięg sygnału 4G? W niektórych garażach podziemnych nie ma zasięgu sygnału 4G.
• Czy używana karta transmisji danych nie jest uszkodzona mechanicznie? Czy styki są brudne lub skorodowane? Czy karta SIM jest prawidłowo włożona do gniazda karty SIM? (należy zwrócić uwagę na kierunek instalacji karty SIM)
Jeśli wszystkie powyższe są sprawdzone i działają normalnie, ale nadal nie możesz połączyć się z Internetem, wykonaj następujące kroki:
1. Skonsultuj się z operatorem w sprawie wymaganej i odpowiedniej konfiguracji APN dla używanej karty SIM;
2. Uruchom pojazd i upewnij się, że zasięg sygnału sieci 4G w miejscu, w którym znajduje się pojazd, jest prawidłowy, a sieć telefoniczna działa normalnie;
3. Połącz swój telefon z aplikacją 70mai, kliknij kartę funkcji kamery samochodowej na stronie głównej aplikacji, otwórz stronę „Zarządzanie urządzeniami” w prawym górnym rogu, kliknij pozycję „Zarządzanie modułami 4G”. Aby otworzyć zarządzanie modułami 4G kliknij „Konfiguracja ręczna APN”, postępuj zgodnie ze wskazówkami na stronie.
APN jest wymaganym parametrem, aby urządzenia 4G mogły uzyskać dostęp do sieci. Baza danych 70mai zawiera dane APN większości operatorów z całego świata. Należy postępować zgodnie z instrukcją konfiguracji APN. Aby przeprowadzić proces „automatycznej konfiguracji APN” po powiązaniu modułu 4G i wpisać parametry APN odpowiadające używanej karcie SIM , aby zapewnić normalne połączenie kamery .
Jeśli operator wybranej karty transmisji danych 4G jest dość nietypowy lub parametry APN zostały zaktualizowane i dlatego nie ma ich w bazie danych 70mai, Twoja kamera samochodowa nie będzie mogła prawidłowo połączyć się z siecią. Proszę postępować w następujący sposób,
1. Skonsultuj się z operatorem w sprawie wymaganej i odpowiedniej konfiguracji APN dla używanej karty SIM;
2. Uruchom pojazd i upewnij się, że zasięg sygnału sieci 4G w miejscu, w którym znajduje się pojazd, jest prawidłowy, a sieć telefoniczna działa normalnie;
3. Połącz swój telefon z aplikacją 70mai, kliknij kartę funkcji kamery samochodowej na stronie głównej aplikacji, otwórz stronę „Zarządzanie urządzeniami” w prawym górnym rogu, kliknij pozycję „Zarządzanie modułami 4G”. Aby otworzyć zarządzanie modułami 4G kliknij „Konfiguracja ręczna APN”, postępuj zgodnie ze wskazówkami na stronie.
Aby korzystać z modułu 4G poza granicami Polski musisz mieć włączoną usługę roamingu u swojego operatora oraz wykupiony pakiet transmisji danych w roamingu.
Zaleca się wybranie karty SIM do transmisji danych 4G od lokalnego operatora i skonsultowanie się ze sprzedawcą, aby potwierdzić dostępność sieci w miejscu, gdzie samochód będzie najczęściej użytkowany.
1. Filmy z monitoringu parkingowego są często błędnie uruchamiane, a wiele przesyłanych filmów pochłania dużą ilość danych. Aby uniknąć marnowania ruchu danych w tej sytuacji, można zastosować następującą taktykę:
• Ustaw uruchomienie nadzoru parkowania po 5 minutach od wyłączenia auta. Możesz to zrobi w ustawieniach w kamerze lub w aplikacji 70mai. Unikniesz dzięki temu przypadkowego uruchomienia nagrywania i przesyłania filmów z monitoringu parkowania poprzez mocne zamknięcie drzwi podczas wysiadania z samochodu.
• Wybierz odpowiednią czułość czujnika parkowania w kamerze wg własnych preferencji.
• Jeśli masz włączoną funkcję detekcji ruchu i Twoja kamera zbyt często uruchamia nagrywanie filmów, to zmniejsz czułość czujnika.
2. Wysoka częstotliwość korzystania z funkcji zdalnego nadzoru może również powodować nadmierne wykorzystanie transmisji danych. Jeśli musisz często korzystać z funkcji zdalnego nadzoru, zwróć uwagę na pakiet transmisji danych i kup w odpowiednim czasie pakiet doładowujący transmisję danych.
Zużycie ruchu danych przez każdą funkcję zdalnego nadzoru 4G jest następujące:
• Zdalny podgląd obrazów w czasie rzeczywistym: szybkość transmisji danych przy ciągłym oglądaniu wynosi około 13 ~ 15 MB/min.
• Prześlij film z monitoringu parkingowego: rozdzielczość nagrania wideo przed/po nagraniu wynosi odpowiednio 480P i 1080P, czas trwania 30 sekund, a szybkość przesyłania danych wynosi od 21 do 23 MB (w zależności od złożoności szczegółów sceny, im bardziej złożone szczegóły, tym większy rozmiar pliku wideo).
• Prześlij zdalnie zainicjowane nagranie wideo: wideo w rozdzielczości 480P trwające do 30 sekund (można zakończyć wcześniej, jeśli nie zostanie nagrane przez 30 sekund); jeśli nagranie trwa pełne 30 sekund, przesyłanie zużywa taki sam ruch danych jak wideo z monitoringu parkingowego.
• Przesyłanie zdjęcia inicjowane zdalnie: zdjęcie jest przesyłane w rozdzielczości ustawionej przez kamerę samochodową, a przesyłanie zajmuje przesyłanie danych w zakresie od 0,3 do 1 MB.
Zalecany pakiet ok. – 15GB.
Możliwe przyczyny to:
1. Na miejscu parkowania nie ma zasięgu sieci 4G.
2. W miejscu parkowania nie ma sygnału pozycjonowania satelitarnego GPS.
Jeśli pojazd jest zaparkowany w garażu podziemnym itp., gdzie nie ma zasięgu sygnału sieci 4G/sygnału pozycjonowania satelitarnego, kamera samochodowa nie będzie w stanie normalnie zgłosić lokalizacji parkingu. „Pozycja parkowania” wyświetlana na telefonie to ostatnia pozycja zgłoszona przez kamerę samochodową podczas podróży przed zaparkowaniem (Uwaga: po uruchomieniu samochodu raport jest generowany mniej więcej raz na 3 minuty).
Aby zapewnić wydajność transmisji, obrazy na żywo ze zdalnego monitoringu są silnie skompresowane, dlatego nie mają oryginalnej rozdzielczości rejestrowanej przez kamerę samochodową i służą wyłącznie do obserwacji sytuacji wokół pojazdu w czasie rzeczywistym.
Jeśli potrzebujesz obrazu w oryginalnej rozdzielczości, możesz dotknąć przycisku „Zrób zdjęcie” na stronie zdalnego nadzoru, aby zrobić zdjęcie w oryginalnej rozdzielczości, lub dotknąć przycisku „Nagraj”, aby nagrać film o długości 30 sekund (kopia oryginalna rozdzielczość jest przechowywana w katalogu „Nadzór parkingowy” w albumie urządzenia , a kopia rozdzielczości 480P zostanie domyślnie przesłana do aplikacji mobilnej).
Dzieje się tak, ponieważ pojazd wjeżdża do tunelu i innych lokalizacji/odcinków nieobjętych sygnałem sieci 4G/GPS. Telefon nie jest w stanie rozwiązać tego problemu, może jedynie poczekać, aż pojazd dojedzie do lokalizacji objętej sygnałem sieci 4G i sygnałem pozycjonowania satelitarnego.
(Uwaga: jeśli kamera samochodowa zostanie odłączona na dłużej niż 10 minut, system uzna, że bieżąca podróż się skończyła, a pojazd został wyłączony i zaparkowany; gdy kamera samochodowa ponownie zgłosi lokalizację, system potraktuje ją jako nowa podróż.)
Gdy pojazd zostanie wyłączony, moduł pozycjonowania satelitarnego kamery zostanie wyłączony, aby oszczędzać energię, więc nie będzie mógł kontynuować pozycjonowania.
(Uwaga: gdy pojazd jest wyłączony, kamera samochodowa zgłosi pozycję parkingową. Jeśli użytkownik obawia się, że pojazd zostanie poruszony przy wyłączonym silniku, na przykład zostanie odholowany. Można włączyć wykrywanie kolizji, aby uruchomić funkcję parkowania funkcja nadzoru, dzięki czemu po przemieszczeniu pojazdu zostanie uruchomione zdarzenie wideo nadzoru parkowania, a na telefonie zostanie natychmiast przesłany komunikat alarmowy.)
Następujące zdarzenia spowodują, że kamera samochodowa przekaże komunikat alarmowy do aplikacji mobilnej użytkownika:
1. Automatyczne wyłączenie z powodu wysokiej temperatury kamery samochodowej.
2. Niski poziom naładowania akumulatora uruchomi mechanizm zabezpieczający akumulator, który doprowadzi kamerę samochodową do wyłączenia i wyjścia z trybu nadzoru parkowania.
3. Gdy w trybie nadzoru parkowania włączone jest wykrywanie kolizji, gdy kamera samochodowa wykryje kolizję, zostanie wyświetlony komunikat z powiadomieniem po uruchomieniu nagrywania wideo z monitoringu parkowania i po przesłaniu wideo.
4. Gdy użytkownik po połączeniu z kamera użyje funkcji nagraj lub zrób zdjęcie, wtedy kamera wyśle film do chmury a Ty dostaniesz powiadomienie w aplikacji.
1. Sprawdź czy moduł UP04 został prawidłowo skonfigurowany z siecią i aplikacją 70mai.
2. Jeśli moduł skonfigurowany jest prawidłowo, sprawdź czy w ustawieniach swojego telefonu zezwoliłeś aplikacji 70mai na wysyłanie powiadomień typu push.
3. Moduł up04 ma wbudowany mechanizm zabezpieczający przed nadmiernym rozładowaniem akumulatora. Być może został osiągnięty ustalony przez Ciebie pułap, przez co kamera została wyłączona. Naładuj akumulator.
4. Gdy nie jest uruchomiony tryb nadzoru parkowania lub detekcji ruchu w Twojej kamerze. Powodem, dla którego nie możesz otrzymać komunikatu push, gdy pojazd jest wyłączony, jest prawdopodobnie to, że nie jest włączony wyzwalacz kolizji lub wyzwalacz wykrywania ruchu; musisz włączyć co najmniej jedną, aby umożliwić przesyłanie powiadomienia o komunikacie alarmowym związanym ze zdarzeniem nagrywania monitoringu parkowania, gdy pojazd jest wyłączony (Uwaga: możesz wejść na stronę „Zdalny nadzór – Ustawienia zdalne”, aby zdalnie włączyć/ wyłączenie funkcji nadzoru parkingu/fotografii poklatkowej).
Dzieje się tak ze względu na słaby zasięg sieci 4G w miejscu, w którym znajduje się kamera samochodowa. Tylko wtedy, gdy zasięg sieci 4G w miejscu parkowania pojazdu jest dobry, kamera może szybko przesłać wideo.
Produkty marki 70mai z oficjalnej polskiej dystrybucji są objęte 24-miesięczną gwarancją dla konsumentów lub 12-miesięczną gwarancją dla przedsiębiorców (zakupów na firmę).
Zdecydowanie warto – produkty kupione z oficjalnej polskiej dystrybucji mają m.in. zapewnione wsparcie techniczne, materiały marketingowe i produktowe, 100% gwarancję oryginalności, gwarancję legalnego źródła pochodzenia produktu, rzetelny serwis realizowany w Polsce oraz informację o nowościach z wyprzedzeniem. Żadna z firm, która nie należy do oficjalnych partnerów, a sprzedaje markę 70mai nie ma dostępu do narzędzi, oprogramowania itp., które są niezbędne do zrealizowania naprawy/gwarancji produktu. Sprawdz czy kupiłeś swój wideorejestrator z oficjalnej dystryucji: https://70mai.pl/sprawdz-urzadzenie/
Nie. Polski dystrybutor sprzętu 70mai, firma Aktro nie prowadzi serwisu towaru kupionego w tego rodzaju serwisach. Pytania i kwestie serwisowe do towaru pozyskanego tą drogą prosimy kierować bezpośrednio do sprzedawcy, u którego nabyli Państwo sprzęt. Tylko zakupy dokonane u naszych oficjalnych partnerów upoważniają do roszczeń serwisowych związanych z wadliwym działaniem urządzeń.
Wszystkie nasze wideorejestratory posiadają wbudowane Wi-Fi, dzięki któremu tworzą swój punkt dostępu tzw. „hotspot” Wi-Fi. W efekcie daje to możliwość połączenia się z urządzeniem celem zmiany poszczególnych ustawień, przeglądaniem i pobieraniem nagrań na swój smartfon oraz robieniem zdjęć rejestratorem. Do tego oczywiście niezbędna jest dedykowana aplikacja 70mai. Sam zasięg modułu Wi-Fi wynosi ok. kilkanaście-kilkadziesiąt metrów od kamery. Ważną informacją jest to, iż ta sieć nie daje możliwości korzystania z Internetu.
Tylne rejestratory RC04 i RC05 mogą służyć jako kamery cofania, ale jedynie w zestawieniu z kamerą w lusterku 70mai S500 i 70mai Wide(Midrive D07). Oba te modele mają dodatkowe przewody do podłączenia się pod światło cofania, dzięki czemu po włączeniu biegu wstecznego mamy automatycznie widok z tylnej kamery.
Wszystkie modele kamer mają określoną optymalną temperaturę pracy w zakresie -10°C ~ 60°C. Sama temperatura przechowywania jest niższa/wyższa niż ten zakres. W przypadkach kiedy temperatura kamery wykracza poza zakres, może wtedy uruchamiać się z małym opóźnieniem, do czasu uzyskania optymalnej temperatury
Tryb parkingowy działa dzięki wbudowanemu czujnikowi wstrząsów. Po wyłączeniu zapłonu/zgaszeniu silnika, kamery przechodzą w tryb parkingowy. Podczas wykrycia wstrząsu poprzez wbudowany czujnik G-sensor rejestrowane jest wideo o długości 1min.
Z doświadczenia wiemy, że najlepiej sprawdza się montaż bezpośrednio za lusterkiem wstecznym mniej więcej na środku szyby, tak aby nie zasłaniała widoczności oraz nie rozpraszała kierowcy. + oinki do yt 70mai polska
Na rynku zdarzają się przypadki urządzeń, których montaż polega na przyklejeniu ich do szyby "na ostro", czyli z wykorzystaniem dwustronnej taśmy. Wiąże się to z późniejszymi trudnościami w demontażu lub pozostawaniem uporczywych do usunięcia fragmentów taśmy na szybie. 70mai postanowiło rozwiązać wspominane wcześniej problemy użytkowników, poprzez zastosowanie specjalnej naklejki elektrostatycznej. W opakowaniach z naszymi wideorejestratorami znajduje się przezroczysta naklejka, która dzięki swoim właściwościom przywiera do powierzchni szyby samochodowej jak magnes. I właśnie od tej naklejki zaczynamy montaż kamery. Przed przyklejeniem naklejki warto oczyścić zaplanowane miejsce montażu płynem do szyb. Dopiero do zamontowanej naklejki elektrostatycznej przyklejamy kamerę. Wsuwamy wideorejestrator w jarzmo (czarny uchwyt) dołączone do opakowania i przyklejamy go w centralnym obszarze naklejki elektrostatycznej. Gotowe
Tylne kamery 70mai posiadają w zestawie przewód o długości ok. 5,5 metra, dzięki któremu podłączamy ją do głównego urządzenia(kamery przedniej) do portu AV/IN.
Niestety na chwilę obecną nie ma możliwości dokupienia dłuższych przewodów zasilania niż te, które są fabrycznym wyposażeniem danego rejestratora. Modele przeznaczone na przód pojazdu mają kabel zasilający około 3,5 metra długości, natomiast kamery tylne około 5,5 metra. Taka długość w zupełności wystarcza do montażu urządzeń 70mai w niemal każdym samochodzie osobowym.
Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest rejestrator z wbudowanym akumulatorem, takie urządzenie po odcięciu zasilania, jest w stanie dokończyć nagrywanie ostatniego filmu, utrzymywać ustawienia daty i godziny bez zasilania oraz w niektórych modelach pracować w trybie parkingowym. Większość rejestratorów dostępnych na rynku wymaga stałego zasilania do normalnego nagrywania, zatem wbudowany akumulator jest dodatkowym atutem w momentach kiedy tego zasilania nie ma. Urządzenia z wbudowaną baterią uruchamiają się w ciągu paru sekund, natomiast te z kondensatorem w nielicznych przypadkach nawet po paru minutach od podłączenia zasilania. Jest to bardzo ważne zwłaszcza w trybie parkingowym, kiedy rejestrator miałby nagrać sprawcę kolizji przed jego ucieczką. Największą wadą kamer z wbudowanym kondensatorem jest fakt, że zupełnie nie działają bez zewnętrznego źródła zasilania. Po dłuższym czasie bez zasilania tracimy ustawienia daty, godziny itp.
Tylne kamery 70mai posiadają w zestawie przewód o długości ok. 5,5 metra, dzięki któremu podłączamy ją do głównego urządzenia(kamery przedniej) do portu AV/IN.
Kamery 70mai obsługują karty microSD minimum 10 klasy. Jednakże ze względu na bardzo dużą ilość producentów jak i marek kart klasa klasie nie równa. Z naszego doświadczenia wiemy, że najlepiej sprawują się karty Samsung EVO Plus, Samsung PRO Endurance oraz Sandisk High Endurance, najlepiej te z oznaczeniem U3/V30. Warto też zwrócić uwagę na obsługiwane minimalne i maksymalne pojemności kart poprzez poszczególne modele kamer.
Tak zdecydowanie warto, gdyż takie karty są dedykowane do pracy w urządzeniach monitorujących/ rejestrujących w tym kamerach samochodowych. Karty pamięci wyprodukowane w takiej technologii, gwarantują większą trwałość i maksymalną ilość cykli zapisu danych w porównaniu do standardowych kart. Warto też zwrócić uwagę, iż przeważnie warunki gwarancji producentów na "standardowe" karty pamięci nie obejmują ich zastosowania w urządzeniach rejestrujących (w tym wideorejestratorach).
Rejestratory 70mai mają wbudowany akumulator, jednakże służy on jedynie do pracy w trybie parkingowym w modelach (Midrive D02, D08) oraz do podtrzymania ustawień daty, godziny w momentach, kiedy urządzenie jest pozbawione zasilania. Zatem nie ma możliwości nagrywania jazdy na wbudowanej baterii.
Jeżeli wyświetli się komunikat „Low battery”, zaleca się zabranie rejestratora do domu, podłączenie go poprzez kabel microUSB i ładowarkę sieciową o parametrach (5V i minimum 2A) na kilka godzin, celem naładowania wbudowanego akumulatora. Przyczyną takiego komunikatu są bardzo krótkie trasy, które pokonujemy samochodem, przez co wbudowany akumulator bardziej się zużywa niż ładuje.
Po pierwsze sformatuj kartę pamięci w urządzeniu, następnie sprawdź poprawność działania rejestratora z inną kartą microSD. Jeżeli problem dalej występuje sprawdź inne źródło zasilania. Ostatecznie przywróć ustawienia fabryczne kamery lub wykonaj aktualizację oprogramowania – jeżeli występuje nowsza jego wersja.
Aktualizacja oprogramowania jest możliwa po uprzedniej konfiguracji kamery i dodaniu jej do aplikacji na swoim smartfonie. Aby dokonać aktualizacji należy:
• uruchomić aplikację 70mai na smartfonie;
• kliknąć ikonkę w lewym górnym rogu;
• kliknąć „moje urządzenia/my devices”;
• wybrać kamerę którą chcemy zaktualizować;
• następnie wybrać na samym dole "aktualizacja oprogramowania układowego/ firmware update " jeżeli będzie dostępna nowsza to pokaże się opcja na dole ekranu "pobierz/download", pobieramy ją;
• następnie udać do samochodu, włączyć zasilanie/stacyjkę aby uruchomić kamerę, potem łączymy się z kamerą poprzez hotspot wifi - przy połączeniu na aplikacji pojawi się informacja, czy chcemy pchnąć "push" aktualizację na kamerze – potwierdzamy;
• na kamerze pokaże się komunikat o przyjmowaniu aktualizacji, w trakcie tego procesu trzeba zapewnić kamerze stałe zasilanie, przerwanie zasilania może trwale uszkodzić urządzenie;
• po aktualizacji pokaże się komunikat, że zaktualizowano poprawnie i kamera uruchomi się ponownie Dodac video z aktualizacji
Kąt widzenia/nagrywania obiektywu jest jednym z ważnych, ale nie najważniejszym parametrem. W większości naszych kamer ten kąt wynosi minimum 140°. Optymalną wartością jest zakres 130-150°, jednakże warto też zwrócić uwagę, że zbyt duży kąt, może powodować efekt rozmytego/zaokrąglonego obrazu na skrajnych krawędziach. Bardzo często inni producenci zawyżają ten parametr w swoich specyfikacjach.
Tak wszystkie wideorejestratory 70mai obsługują kodek H.264, natomiast kodek H.265 jest obsługiwany przez prawie wszystkie modele za wyjątkiem modeli LITE (Midrive D08) i 1S (Midrive D06). W niektórych modelach funkcja ta występuje pod nazwą „compression ratio” lub „video coding”, gdzie „high compression” czyli wysoka kompresja oznacza kodek H.265. Analogicznie opcja „low compression” oznacza niską kompresję czyli kodek H.264.
W przypadku kiedy urządzenie będzie użytkowane w Polsce to zalecamy ustawienie 50Hz. W przypadku ustawienia 60Hz na nagraniach po zmroku i z nocy może być widoczny efekt migoczących lamp na ulicach. Częstotliwość 60Hz dedykowana jest do krajów Ameryki Północnej i Południowej.
Rozwinięcie skrótu brzmi Wide Dynamic Range i oznacza szeroki zakres dynamiczny. Mówiąc w skrócie funkcja umożliwia uzyskanie lepszego kontrastu obrazu/wideo w momentach słabego lub zbyt silnego naświetlenia.
Tryb HDR, którego pełna nazwa brzmi High Dynamic Range. Funkcja ta ma na celu zwiększenie różnicy pomiędzy jasnymi, a ciemnymi tonami barw. Skutkiem tego jest uwidocznienie poszczególnych detali i nadanie kolorom bardziej żywej barwy, w tym zwiększenie czytelności tablic rejestracyjnych na nagraniach.
Dioda kontrolna stanu kamery może świecić w 3 kolorach: zielonym, niebieskim, czerwonym. Zielony oznacza, że kamera działa poprawnie i są nagrywane wideo. Niebieski oznacza stan czuwania, występuje on w trakcie konfiguracji kamery, zmian ustawień, w tym stanie nie są zapisywane nagrania. Natomiast czerwony kolor oznacza błąd nagrywania lub błąd rejestratora.
Z naszego doświadczenia i wewnętrznych testów wynika, że przyciemniona tylna szyba wpływa bardzo mało lub praktycznie wcale na jakość nagrań.
Tak jak najbardziej jest możliwa taka opcja, w zależności od własnej potrzeby możemy ustawić zapisywanie takich danych jak i zupełnie je wyłączyć.
Moduł GPS w rejestratorach pozwala na pomiar i zapis bieżącej prędkości samochodu, jego współrzędnych geograficznych oraz automatyczną synchronizację daty/godziny w kamerze. Opcję zapisu prędkości/lokalizacji można włączyć lub wyłączyć według własnych preferencji w urządzeniu.
ADAS jest to system wspomagający kierowcę w trakcie jazdy. W rejestratorach 70mai są to m.in. ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganie przed zbliżaniem się do poprzedzającego nas pojazdu oraz informowanie o ruchu pojazdu znajdującego się przed nami(np. na światłach). Dodatkową funkcją i nowością jest funkcja wykrywania pieszego/rowerzysty dostępna w modelu M500. Niestety nie wszystkie modele mają tą funkcję wbudowaną. Do uruchomienia tych funkcji niezbędna jest kalibracja, do której trzeba odpowiednio umiejscowić rejestrator i dopasować kąt obiektywu względem jezdni. Podczas samej kalibracji należy jechać z prędkością min. 20km/h po jezdni z widocznymi pasami ruchu.