Centrum wsparcia klienta 24/7
Procedura dla tego modelu jest taka sama jak dla innych dostępnych na rynku:
Przed wykonaniem procedury zalecamy zweryfikować prawidłowe działanie kompletu. Połącz kamerę główną z kamerę cofania, włóż kartę pamięci a następnie podłącz do źródła zasilania w samochodzie (za pomocą zasilacza, który jest w komplecie). Jeśli kamery działają prawidłowo, wykonaj poniższą procedurę:
1. Umieścić złącze w pobliżu lusterka wstecznego i poprowadzić kabel zasilający wewnątrz pojazdu. To urządzenie jest wyposażone w standardowy kabel zasilający z wtyczką do zapalniczki samochodowej i obsługuje opcjonalny kabel do monitorowania parkingu 70mai (70mai Hardwire Kit UP02) jako źródło zasilania.
2. Zaleca się montaż tylnej kamery pojazdu nad ramką tablicy rejestracyjnej. Podczas instalowania kamery cofania upewnij się, że kabel wykrywania biegu wstecznego jest prawidłowo podłączony do kabla sygnałowego światła cofania pojazdu. Ułóż kabel sygnałowy i poprowadź złącze w pobliżu wewnętrznego lusterka wstecznego pojazdu.
3. Przymocuj urządzenie do wbudowanego w pojazd wewnętrznego lusterka wstecznego, a następnie podłącz kabel zasilający i sygnałowy kamery cofania.
4. Włącz urządzenie uruchamiając pojazd. Obserwuj obraz wyświetlany na ekranie w czasie rzeczywistym. Oprócz kąta pochylenia kamery przedniej i tylnej można także regulować kąt i kierunki urządzenia. Za pomocą ekranu dotykowego można dostosować położenie odbicia lustrzanego, aby uzyskać najlepszy widok.
Jeśli nie masz doświadczenia w samodzielnym montażu, zwróć się o pomoc do specjalisty, aby zapobiec potencjalnemu uszkodzeniu pojazdu.
Wbudowaną przednią kamerę tego lusterka wstecznego można przeciągnąć w lewo (opisany tutaj kierunek ciągnięcia obowiązuje pod warunkiem, że lusterko jest skierowane w Twoją stronę). Ponadto orientację wbudowanej kamery przedniej można dostosować ręcznie, aby uzyskać najlepszy widok podczas nagrywania w pojeździe.
Nie, nie jest to konieczne. To lusterko wsteczne jest połączone z oryginalnym wewnętrznym lusterkiem wstecznym pojazdu.
Jeśli posiadasz wspornik zamienny wewnętrznego lusterka wstecznego innej firmy, który pasuje do Twojego pojazdu, możesz wymienić wewnętrzne lusterko wsteczne na ten model. Oprócz zapewniania obrazu na żywo z tylnej kamery, urządzenie to może również pełnić funkcję optycznego wewnętrznego lusterka wstecznego, gdy ekran jest wyłączony.
W takich sytuacjach nie zalecamy wyświetlania widoku z tyłu w czasie rzeczywistym. Zamiast tego możesz nacisnąć przycisk zasilania, aby przełączyć urządzenie w tryb gotowości i obserwować tył pojazdu przez lusterko optyczne. Wskazane jest również niezwłoczne wyczyszczenie tylnej kamery. (zalecamy użycie wilgotnych chusteczek do delikatnego wytarcia zabrudzeń, a następnie osuszenie chusteczkami do obiektywów/miękką ściereczką/miękką bibułką).
Najlepszym miejscem do montażu kamery cofania w lusterku wstecznym jest nad ramą tablicy rejestracyjnej z tyłu pojazdu, w pobliżu oświetlenia tablicy rejestracyjnej, możliwie centralnie. Nie zalecamy instalowania kamery cofania za tylną szybą, gdyż widok do tyłu może zostać zasłonięty przez zabrudzenia na obiektywie takie jak błoto, kurz itp. lub przez ciemne folie ochronne na wyświetlacz, co poważnie wpłynie na działanie kamery .
Uwaga: kabel do tylnej kamery można zazwyczaj wprowadzić do pojazdu przez szczelinę w nadwoziu pojazdu, np. otwór na śrubę. Aby uzyskać optymalne rezultaty, ważne jest, aby instalację tę wykonał specjalista.
Standardowa kamera tylna ma stopień wodoodporności IPX7. Aby zapobiec uszkodzeniom spowodowanym wnikaniem wody, nie należy przez dłuższy czas kierować strumienia wody pod wysokim ciśnieniem bezpośrednio na aparat. Tylna kamera zapewnia skuteczną ochronę przed ulewami i odpryskami podczas jazdy, umożliwiając bezproblemowe użytkowanie w deszczowe dni.
To lusterko wsteczne ma w pełni laminowany ekran dotykowy i obsługuje technologię wielodotykową. Możesz dotknąć ekranu dotykowego bezpośrednio palcem i wykonać operacje zgodnie z interfejsem wyświetlanym na ekranie. Poza przyciskiem zasilania, model ten nie posiada innych fizycznych przycisków.
Pod względem równoważenia wymagań funkcjonalnych, kosztów i zużycia energii lusterko wsteczne różni się od smartfonów pod następującymi względami:
– Główny układ sterujący nie posiada wydajnego procesora graficznego (GPU) spotykanego w popularnych smartfonach. W związku z tym nie jest w stanie przyspieszyć animacji na ekranie dotykowym w taki sam sposób, jak w telefonach komórkowych.
– Ekran lustrzany nie obsługuje bardzo wysokich częstotliwości odświeżania.
– Oprogramowanie układowe jest również wbudowane w kamerę samochodową.
Dlatego też wrażenia z ekranu dotykowego oferowane przez lusterko wsteczne nie są tak płynne, jak w przypadku popularnych smartfonów z systemami iOS/Android, które są wyposażone w mocne procesory graficzne, ekrany o wysokiej częstotliwości odświeżania i specjalnie zoptymalizowane animacje zwrotne na ekranie dotykowym.
To lusterko wsteczne obsługuje sterowanie głosowe za pomocą ustalonych słów. Polecenia można wydawać w języku angielskim.
Dostępne polecenia:
– Take photo (aby zrobić zdjęcie)
– Lock the video (rozpocznij nagrywanie wideo awaryjnego)
– Show front camera (tryb wyświetlania ekranu jest przełączany na wyświetlanie obrazu na żywo z wbudowanej kamery przedniej w trybie wyświetlania jednokanałowego)
– Show rear camera (tryb wyświetlania ekranu jest przełączany na wyświetlanie obrazu na żywo z kamery tylnej w trybie wyświetlania jednokanałowego).
Kamera obsługuje karty microSD o pojemności 23-128GB z prędkością odczytu/zapisu klasy 10/U1 lub wyższą. Zalecamy wybór kart Endurance lub Endurance Pro.
Dostosuj poziom głośności głośnika w ustawieniach urządzenia, które można ustawić na wysoki/średni/niski i wyłączyć zgodnie z własnymi preferencjami.
Możliwe przyczyny to:
1. Sterowanie głosowe nie zostało aktywowane. W sekcji ustawień znajduje się przełącznik funkcji sterowania głosowego. Włącz go, a następnie spróbuj skorzystać z funkcji sterowania głosowego.
2. Sterowanie głosowe jest dostępne tylko wtedy, gdy urządzenie jest włączone w celu nagrywania (normalne wideo ciągłe/awaryjne) lub gdy jest włączone w celu wyświetlania wyłącznie obrazu w czasie rzeczywistym (nie ma włożonej karty pamięci lub nie można z niej korzystać) i nie jest podłączony do telefonu komórkowego (aplikacji 70mai). Jeśli urządzenie jest w trakcie aktualizacji OTA, znajduje się w trybie nadzoru parkowania lub jest wyłączone, nie może reagować na polecenia głosowe.
Jeśli lusterko wsteczne jest prawidłowo zamontowane, po włączeniu biegu wstecznego automatycznie przejdzie w tryb wspomagania cofania.
Wbudowana kamera przednia w tym modelu lusterka wstecznego ma stałą rozdzielczość 2592 x 1944 i nie ma opcji dla niskiej rozdzielczości 1080P, więc ustawianie tego parametru nie jest konieczne.
Jeśli chodzi o kamerę tylną, jej parametry nagrywania są oparte na sprzęcie i ustawione na 1080P 25 kl./s, bez innych opcji rozdzielczości/liczby klatek.
Zarówno przednia, jak i tylna kamera obsługuje sprzętową funkcję HDR, która znacznie poprawia jakość obrazu w sytuacjach o silnym kontraście między jasnymi i ciemnymi obszarami.
– Wjazd i wyjazd z tuneli lub garaży podziemnych w słoneczny dzień
– Reflektory świecące nocą bezpośrednio na tablicę rejestracyjną pojazdu
– Obrazowanie cieni obiektów na drodze w obszarach narażonych na silne działanie promieni słonecznych.
Ze względu na sprzętową funkcję HDR, ten model lusterka wstecznego oferuje prędkość 25 kl./s, zoptymalizowaną pod kątem przeciwdziałania efektowi migotania oświetlenia AC 50 Hz. Efekt przeciwdziałający migotaniu działa najlepiej przy 25 kl./s. Co więcej, postrzegana płynność i rozmycie ruchu wideo nie zależą wyłącznie od liczby klatek na sekundę, ale także od wszechstronnego dostrojenia. Dlatego też, aby zapewnić ogólną jakość obrazu i płynność wideo, zamiast skupiać się na ilości klatek, dostrajanie urządzenia ma na celu zapewnienie ogólnej jakości obrazu i płynności wideo. Z tego punktu widzenia 30 kl./s w przypadku tego urządzenia nie jest w rzeczywistości lepsze niż 25 kl./s.
Uwaga: – Gdy kamera przednia jest ustawiona tak, aby przeciwdziałać efektowi migotania oświetlenia AC 60 Hz, nagrywa z szybkością 30 kl./s.
– Po ustawieniu w celu przeciwdziałania efektowi migotania oświetlenia AC 55 Hz, przednia kamera nagrywa z szybkością 27,5 kl./s, co w praktyce osiąga 28 kl./s.
Tryb parkingowy to jedna z obsługiwanych funkcji tego urządzenia, która działa nawet po wyłączeniu pojazdu. Kamera samochodowa przejdzie w tryb parkingowy zgodnie z ustawieniami.
1. Wykrywanie kolizji: Kamera będzie w trybie czuwania bez nagrywania po wyłączeniu silnika, ale gdy wbudowany czujnik grawitacyjny (G-sensor) wykryje uderzenie powstałe na skutek kolizji (zwykle gdy pojazd jest uderzony), uruchamia nagrywanie 30-sekundowego filmu z monitoringu i zapisuje go w folderze w albumie urządzenia.
2. Zdjęcia poklatkowe: Gdy funkcja ta jest włączona, kamera w sposób ciągły nagrywa klatki z częstotliwością próbkowania jednej klatki na sekundę (gdy częstotliwość nagrywania klatek wideo jest ustawiona na 30 kl./s) lub jednej klatki co 500 milisekund (gdy częstotliwość nagrywania klatek wideo jest ustawiona na 60 kl./s) a następnie łączy je w plik wideo 30 kl./s lub 60 kl./s, tj. film poklatkowy. Zapisuje go w folderze filmów poklatkowych w albumie urządzenia. Zdjęcia poklatkowe mogą w sposób ciągły rejestrować sytuację w polu widzenia kamery i odtwarzać wideo z prędkością odpowiadającą trzydziestokrotności rzeczywistego przepływu czasu. W przypadku wystąpienia nienormalnego zdarzenia, może dobrze zarejestrować materiał dowodowy.
W trybie parkingowym urządzenie reaguje tylko na następujące operacje na przyciskach:
1. Naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania przez ponad 3 sekundy, aby wyłączyć urządzenie.
2. Wymuś ponowne uruchomienie kamery samochodowej, naciskając i przytrzymując przycisk zasilania przez ponad 15 sekund.
(Uwaga: jeśli nie jest ustawione automatyczne wyłączanie przy ciągłej bezczynności, wyłącz kamerę samochodową, wykonując poprzednią operację (aby uniknąć rozładowania akumulatora pojazdu).
Uwaga: w trybie bezpieczeństwa parkowania można nagrywać ciągłe filmy w normalnym trybie nagrywania, uruchamiając pojazd. Lusterko wsteczne reaguje tylko na sygnał ACC ON w trybie parkingowym. Aby wysłać sygnał ACC ON do urządzenia wystarczy uruchomić pojazd.
Dzieje się tak, gdy urządzenie nie może wykryć adaptera zasilania/hardwire kitu. W takiej sytuacji należy przystąpić do rozwiązywania następującego problemu:
1. Sprawdź, czy adapter zasilania/hardwire kit został prawidłowo zainstalowany i podłączony. Jeśli nie masz doświadczenia lub wiedzy na temat instalacji, zaleca się wizytę w warsztacie zajmującym się naprawą i konserwacją samochodów w celu uzyskania profesjonalnych usług instalacyjnych.
2. Sprawdź, czy adapter zasilania/hardwire kit, skrzynka bezpieczników i lusterko wsteczne są prawidłowo podłączone.
Ten model lusterka wstecznego jest kompatybilny z adapterem 70mai UP02. Adapter zasilania/hardwire kit stanowi wyposażenie dodatkowe kamery samochodowej/lusterka wstecznego i zapewnia bezpieczeństwo parkowania.
Ten model zestawu okablowania nie obsługuje połączenia sieciowego 4G, więc nie będzie w stanie natychmiast powiadomić Cię o uruchomieniu nagrywania wideo z monitoringu parkowania. Zamiast tego przypomni Ci o konieczności uzyskania dostępu do nagrania wideo z monitoringu parkowania w lusterku wstecznym zapisanego w albumie urządzenia przy następnym uruchomieniu pojazdu.
Służy do następujących funkcji:
– Zasilanie kamery po wyłączeniu silnika pojazdu. Pozwala to na realizację funkcji trybu parkingowego i fotografii poklatkowej.
– Aby zapobiec rozładowaniu akumulatora i nieprawidłowemu działaniu samochodu, kabel odcina dopływ prądu do urządzenia, gdy napięcie akumulatora spadnie do określonego poziomu. Adapter służy do ochrony akumulatora przed nadmiernym rozładowaniem. W przypadku UP02 kamera zostanie wyłączona, gdy akumulator osiągnie napięcie 11,8V. Jest to celowe działania, aby użytkownik bezpiecznie uruchomił swoje auto.
Dzięki funkcji hotspotu Wi-Fi to lusterko wsteczne można połączyć ze smartfonem z aplikacją 70mai.
Po podłączeniu możesz wykonywać następujące funkcje:
– Oglądaj obraz na żywo z przedniej i tylnej kamery na swoim smartfonie
– Odwiedź album urządzenia, aby przeglądać i pobierać poprzednie nagrania i zdjęcia
– Przeglądaj i modyfikuj ustawienia urządzenia w aplikacji na smartfonie
– Sprawdź aktualną wersję oprogramowania sprzętowego urządzenia, sprawdź dostępność aktualizacji i prześlij pakiety aktualizacji oprogramowania sprzętowego OTA do urządzenia.
Dzieje się tak, ponieważ wideo wykorzystuje kodowanie o wysokiej kompresji, jeśli telefon nie obsługuje dobrze dekodowania H.265 (HEVC), wystąpi ten problem. Można go odtworzyć bez problemów, zmieniając telefon na nowszy, na przykład używając podstawowego telefonu z Androidem wprowadzonego na rynek w 2018 roku lub bardziej wydajnego urządzenia z Androidem/ iPhone’a 7 lub nowszego urządzenia z iOS.
Jeśli na razie nie zamierzasz wymieniać telefonu, możesz ustawić format kodowania wideo na „niską kompresję” w interfejsie ustawień kamery w telefonie, aby później nagrane wideo mogło być normalnie odtwarzane przez stary telefon.
Kamera nie wyłącza się automatycznie w momencie, gdy mamy stałe zasilanie w gnieździe zapalniczki. Pojazd wykorzystuje gniazdo do zasilania kamery, a funkcja „Automatyczne wyłączanie przy braku ruchu” nie jest włączona. Można włączyć funkcję „Automatyczne wyłączanie przy braku ruchu” i ustawić odpowiedni czas wyłączenia.
Uwaga: Po automatycznym wyłączeniu pojazdu przy braku ruchu należy ręcznie nacisnąć przycisk zasilania, aby włączyć kamerę przy następnym uruchomieniu pojazdu.
To lusterko wsteczne wymaga zasilacza o napięciu wejściowym 5 V/2 A i zaleca się stosowanie oficjalnych akcesoriów zasilających 70mai. Jeśli chcesz korzystać z zasilacza innej firmy, pamiętaj, aby wybrać akcesorium o specyfikacji zasilacza, która spełnia wymagania i jest zgodna z krajowymi przepisami bezpieczeństwa.
Ten model lusterka wstecznego wymaga zasilania 5 V/2 A. Zasilanie o niskim napięciu spowoduje migotanie ekranu startowego urządzenia.
Oto niektóre z najczęstszych przyczyn tego problemu:
• Korzystanie z wbudowanego portu USB danych pojazdu do zasilania lusterka wstecznego
• Podłączenie lusterka wstecznego do skrzynki bezpieczników pojazdu za pomocą kabla adaptera innej firmy, gorszej jakości.
Aby uniknąć powyższych problemów, pamiętaj o zasilaniu urządzenia za pomocą oryginalnych akcesoriów do zasilania.
Produkty marki 70mai z oficjalnej polskiej dystrybucji są objęte 24-miesięczną gwarancją dla konsumentów lub 12-miesięczną gwarancją dla przedsiębiorców (zakupów na firmę).
Zdecydowanie warto – produkty kupione z oficjalnej polskiej dystrybucji mają m.in. zapewnione wsparcie techniczne, materiały marketingowe i produktowe, 100% gwarancję oryginalności, gwarancję legalnego źródła pochodzenia produktu, rzetelny serwis realizowany w Polsce oraz informację o nowościach z wyprzedzeniem. Żadna z firm, która nie należy do oficjalnych partnerów, a sprzedaje markę 70mai nie ma dostępu do narzędzi, oprogramowania itp., które są niezbędne do zrealizowania naprawy/gwarancji produktu. Sprawdz czy kupiłeś swój wideorejestrator z oficjalnej dystryucji: https://70mai.pl/sprawdz-urzadzenie/
Nie. Polski dystrybutor sprzętu 70mai, firma Aktro nie prowadzi serwisu towaru kupionego w tego rodzaju serwisach. Pytania i kwestie serwisowe do towaru pozyskanego tą drogą prosimy kierować bezpośrednio do sprzedawcy, u którego nabyli Państwo sprzęt. Tylko zakupy dokonane u naszych oficjalnych partnerów upoważniają do roszczeń serwisowych związanych z wadliwym działaniem urządzeń.
Wszystkie nasze wideorejestratory posiadają wbudowane Wi-Fi, dzięki któremu tworzą swój punkt dostępu tzw. „hotspot” Wi-Fi. W efekcie daje to możliwość połączenia się z urządzeniem celem zmiany poszczególnych ustawień, przeglądaniem i pobieraniem nagrań na swój smartfon oraz robieniem zdjęć rejestratorem. Do tego oczywiście niezbędna jest dedykowana aplikacja 70mai. Sam zasięg modułu Wi-Fi wynosi ok. kilkanaście-kilkadziesiąt metrów od kamery. Ważną informacją jest to, iż ta sieć nie daje możliwości korzystania z Internetu.
Tylne rejestratory RC04 i RC05 mogą służyć jako kamery cofania, ale jedynie w zestawieniu z kamerą w lusterku 70mai S500 i 70mai Wide(Midrive D07). Oba te modele mają dodatkowe przewody do podłączenia się pod światło cofania, dzięki czemu po włączeniu biegu wstecznego mamy automatycznie widok z tylnej kamery.
Wszystkie modele kamer mają określoną optymalną temperaturę pracy w zakresie -10°C ~ 60°C. Sama temperatura przechowywania jest niższa/wyższa niż ten zakres. W przypadkach kiedy temperatura kamery wykracza poza zakres, może wtedy uruchamiać się z małym opóźnieniem, do czasu uzyskania optymalnej temperatury
Tryb parkingowy działa dzięki wbudowanemu czujnikowi wstrząsów. Po wyłączeniu zapłonu/zgaszeniu silnika, kamery przechodzą w tryb parkingowy. Podczas wykrycia wstrząsu poprzez wbudowany czujnik G-sensor rejestrowane jest wideo o długości 1min.
Z doświadczenia wiemy, że najlepiej sprawdza się montaż bezpośrednio za lusterkiem wstecznym mniej więcej na środku szyby, tak aby nie zasłaniała widoczności oraz nie rozpraszała kierowcy. + oinki do yt 70mai polska
Na rynku zdarzają się przypadki urządzeń, których montaż polega na przyklejeniu ich do szyby "na ostro", czyli z wykorzystaniem dwustronnej taśmy. Wiąże się to z późniejszymi trudnościami w demontażu lub pozostawaniem uporczywych do usunięcia fragmentów taśmy na szybie. 70mai postanowiło rozwiązać wspominane wcześniej problemy użytkowników, poprzez zastosowanie specjalnej naklejki elektrostatycznej. W opakowaniach z naszymi wideorejestratorami znajduje się przezroczysta naklejka, która dzięki swoim właściwościom przywiera do powierzchni szyby samochodowej jak magnes. I właśnie od tej naklejki zaczynamy montaż kamery. Przed przyklejeniem naklejki warto oczyścić zaplanowane miejsce montażu płynem do szyb. Dopiero do zamontowanej naklejki elektrostatycznej przyklejamy kamerę. Wsuwamy wideorejestrator w jarzmo (czarny uchwyt) dołączone do opakowania i przyklejamy go w centralnym obszarze naklejki elektrostatycznej. Gotowe
Tylne kamery 70mai posiadają w zestawie przewód o długości ok. 5,5 metra, dzięki któremu podłączamy ją do głównego urządzenia(kamery przedniej) do portu AV/IN.
Niestety na chwilę obecną nie ma możliwości dokupienia dłuższych przewodów zasilania niż te, które są fabrycznym wyposażeniem danego rejestratora. Modele przeznaczone na przód pojazdu mają kabel zasilający około 3,5 metra długości, natomiast kamery tylne około 5,5 metra. Taka długość w zupełności wystarcza do montażu urządzeń 70mai w niemal każdym samochodzie osobowym.
Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest rejestrator z wbudowanym akumulatorem, takie urządzenie po odcięciu zasilania, jest w stanie dokończyć nagrywanie ostatniego filmu, utrzymywać ustawienia daty i godziny bez zasilania oraz w niektórych modelach pracować w trybie parkingowym. Większość rejestratorów dostępnych na rynku wymaga stałego zasilania do normalnego nagrywania, zatem wbudowany akumulator jest dodatkowym atutem w momentach kiedy tego zasilania nie ma. Urządzenia z wbudowaną baterią uruchamiają się w ciągu paru sekund, natomiast te z kondensatorem w nielicznych przypadkach nawet po paru minutach od podłączenia zasilania. Jest to bardzo ważne zwłaszcza w trybie parkingowym, kiedy rejestrator miałby nagrać sprawcę kolizji przed jego ucieczką. Największą wadą kamer z wbudowanym kondensatorem jest fakt, że zupełnie nie działają bez zewnętrznego źródła zasilania. Po dłuższym czasie bez zasilania tracimy ustawienia daty, godziny itp.
Tylne kamery 70mai posiadają w zestawie przewód o długości ok. 5,5 metra, dzięki któremu podłączamy ją do głównego urządzenia(kamery przedniej) do portu AV/IN.
Kamery 70mai obsługują karty microSD minimum 10 klasy. Jednakże ze względu na bardzo dużą ilość producentów jak i marek kart klasa klasie nie równa. Z naszego doświadczenia wiemy, że najlepiej sprawują się karty Samsung EVO Plus, Samsung PRO Endurance oraz Sandisk High Endurance, najlepiej te z oznaczeniem U3/V30. Warto też zwrócić uwagę na obsługiwane minimalne i maksymalne pojemności kart poprzez poszczególne modele kamer.
Tak zdecydowanie warto, gdyż takie karty są dedykowane do pracy w urządzeniach monitorujących/ rejestrujących w tym kamerach samochodowych. Karty pamięci wyprodukowane w takiej technologii, gwarantują większą trwałość i maksymalną ilość cykli zapisu danych w porównaniu do standardowych kart. Warto też zwrócić uwagę, iż przeważnie warunki gwarancji producentów na "standardowe" karty pamięci nie obejmują ich zastosowania w urządzeniach rejestrujących (w tym wideorejestratorach).
Rejestratory 70mai mają wbudowany akumulator, jednakże służy on jedynie do pracy w trybie parkingowym w modelach (Midrive D02, D08) oraz do podtrzymania ustawień daty, godziny w momentach, kiedy urządzenie jest pozbawione zasilania. Zatem nie ma możliwości nagrywania jazdy na wbudowanej baterii.
Jeżeli wyświetli się komunikat „Low battery”, zaleca się zabranie rejestratora do domu, podłączenie go poprzez kabel microUSB i ładowarkę sieciową o parametrach (5V i minimum 2A) na kilka godzin, celem naładowania wbudowanego akumulatora. Przyczyną takiego komunikatu są bardzo krótkie trasy, które pokonujemy samochodem, przez co wbudowany akumulator bardziej się zużywa niż ładuje.
Po pierwsze sformatuj kartę pamięci w urządzeniu, następnie sprawdź poprawność działania rejestratora z inną kartą microSD. Jeżeli problem dalej występuje sprawdź inne źródło zasilania. Ostatecznie przywróć ustawienia fabryczne kamery lub wykonaj aktualizację oprogramowania – jeżeli występuje nowsza jego wersja.
Aktualizacja oprogramowania jest możliwa po uprzedniej konfiguracji kamery i dodaniu jej do aplikacji na swoim smartfonie. Aby dokonać aktualizacji należy:
• uruchomić aplikację 70mai na smartfonie;
• kliknąć ikonkę w lewym górnym rogu;
• kliknąć „moje urządzenia/my devices”;
• wybrać kamerę którą chcemy zaktualizować;
• następnie wybrać na samym dole "aktualizacja oprogramowania układowego/ firmware update " jeżeli będzie dostępna nowsza to pokaże się opcja na dole ekranu "pobierz/download", pobieramy ją;
• następnie udać do samochodu, włączyć zasilanie/stacyjkę aby uruchomić kamerę, potem łączymy się z kamerą poprzez hotspot wifi - przy połączeniu na aplikacji pojawi się informacja, czy chcemy pchnąć "push" aktualizację na kamerze – potwierdzamy;
• na kamerze pokaże się komunikat o przyjmowaniu aktualizacji, w trakcie tego procesu trzeba zapewnić kamerze stałe zasilanie, przerwanie zasilania może trwale uszkodzić urządzenie;
• po aktualizacji pokaże się komunikat, że zaktualizowano poprawnie i kamera uruchomi się ponownie Dodac video z aktualizacji
Kąt widzenia/nagrywania obiektywu jest jednym z ważnych, ale nie najważniejszym parametrem. W większości naszych kamer ten kąt wynosi minimum 140°. Optymalną wartością jest zakres 130-150°, jednakże warto też zwrócić uwagę, że zbyt duży kąt, może powodować efekt rozmytego/zaokrąglonego obrazu na skrajnych krawędziach. Bardzo często inni producenci zawyżają ten parametr w swoich specyfikacjach.
Tak wszystkie wideorejestratory 70mai obsługują kodek H.264, natomiast kodek H.265 jest obsługiwany przez prawie wszystkie modele za wyjątkiem modeli LITE (Midrive D08) i 1S (Midrive D06). W niektórych modelach funkcja ta występuje pod nazwą „compression ratio” lub „video coding”, gdzie „high compression” czyli wysoka kompresja oznacza kodek H.265. Analogicznie opcja „low compression” oznacza niską kompresję czyli kodek H.264.
W przypadku kiedy urządzenie będzie użytkowane w Polsce to zalecamy ustawienie 50Hz. W przypadku ustawienia 60Hz na nagraniach po zmroku i z nocy może być widoczny efekt migoczących lamp na ulicach. Częstotliwość 60Hz dedykowana jest do krajów Ameryki Północnej i Południowej.
Rozwinięcie skrótu brzmi Wide Dynamic Range i oznacza szeroki zakres dynamiczny. Mówiąc w skrócie funkcja umożliwia uzyskanie lepszego kontrastu obrazu/wideo w momentach słabego lub zbyt silnego naświetlenia.
Tryb HDR, którego pełna nazwa brzmi High Dynamic Range. Funkcja ta ma na celu zwiększenie różnicy pomiędzy jasnymi, a ciemnymi tonami barw. Skutkiem tego jest uwidocznienie poszczególnych detali i nadanie kolorom bardziej żywej barwy, w tym zwiększenie czytelności tablic rejestracyjnych na nagraniach.
Dioda kontrolna stanu kamery może świecić w 3 kolorach: zielonym, niebieskim, czerwonym. Zielony oznacza, że kamera działa poprawnie i są nagrywane wideo. Niebieski oznacza stan czuwania, występuje on w trakcie konfiguracji kamery, zmian ustawień, w tym stanie nie są zapisywane nagrania. Natomiast czerwony kolor oznacza błąd nagrywania lub błąd rejestratora.
Z naszego doświadczenia i wewnętrznych testów wynika, że przyciemniona tylna szyba wpływa bardzo mało lub praktycznie wcale na jakość nagrań.
Tak jak najbardziej jest możliwa taka opcja, w zależności od własnej potrzeby możemy ustawić zapisywanie takich danych jak i zupełnie je wyłączyć.
Moduł GPS w rejestratorach pozwala na pomiar i zapis bieżącej prędkości samochodu, jego współrzędnych geograficznych oraz automatyczną synchronizację daty/godziny w kamerze. Opcję zapisu prędkości/lokalizacji można włączyć lub wyłączyć według własnych preferencji w urządzeniu.
ADAS jest to system wspomagający kierowcę w trakcie jazdy. W rejestratorach 70mai są to m.in. ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganie przed zbliżaniem się do poprzedzającego nas pojazdu oraz informowanie o ruchu pojazdu znajdującego się przed nami(np. na światłach). Dodatkową funkcją i nowością jest funkcja wykrywania pieszego/rowerzysty dostępna w modelu M500. Niestety nie wszystkie modele mają tą funkcję wbudowaną. Do uruchomienia tych funkcji niezbędna jest kalibracja, do której trzeba odpowiednio umiejscowić rejestrator i dopasować kąt obiektywu względem jezdni. Podczas samej kalibracji należy jechać z prędkością min. 20km/h po jezdni z widocznymi pasami ruchu.